Hvor mye mat til ancistrusyngel?

Har et par ancistrusyngel, den ene er 5 cm uten hale, den andre et par mm mindre. Karet er nystarta, så det er ikke så mye alger i karet, men det er en rot der til å gnage på.

Jeg er usikker på hvor mye mat de faktisk skal ha? De får hovedsaklig plecomin og agurk.
Hmm, de kommer vel ikke til å klare seg så lenge uten hale?
De har jo hale, da:P Mente bare at kroppen er ca 5 cm, med hale er den 6 cm:P
Aha :p
Mine yngel på den størrelsen har spist masse rart som de har funnet ut i karet, mater dem ikke direkte, bortsett fra med malletabletter til tider. De spiser en del alger for å holde seg borte fra syne av de andre fiskene.
Karet mitt har bare gått en fem ukers tid, så det har ikke så mye alger, så jeg må mate dem, men aner ikke hvor mye jeg skal gi?

1 tablett forsvinner på 2 minutter, tar dem 5 minutter å spise to. Agurk forsvinner også fort. Jeg har aldri gitt dem mer enn det, men er det for mye eller for lite?
Vet ikke helt om jeg er riktig til å svare, men hos meg legger jeg ihvertfall ofte en agurkbit oppi som de bruker 2 dager på å spise opp. Agurk/squash råtner ikke fort i vann, så det pleier å gå ganske greit. Da spiser de når de føler for det.

Det er også mye alger du ikke ser i karet
Da fortsetter jeg bare som før jeg, og veksler litt mellom agurk og tabletter. Regner med at jeg ser lett på kroppene deres om det er for mye?
Mine har ihvertfall ikke forspist seg, og har vokst rimelig fort.
Når de er 5 cm er de vel ikke akkurat yngler?
Er de ikke det da?:p Det er jo ei stund til de er ferdig utvokst iallefall
Per Kristian Pettersen
Når de er 5 cm er de vel ikke akkurat yngler?

Må nok si meg enig, 5 cm er ungfisk... Ancistrus ser vel ut til å finne mat uansett,blir altids no rester på bunn.
ferdig utvokst er de ikke, men du ville ikke kalt en 16 åring for baby heller? (nå tenker jeg baby som i ungt barn)
synes ungfisk blir mer riktig
Maretard
Karet mitt har bare gått en fem ukers tid, så det har ikke så mye alger, så jeg må mate dem, men aner ikke hvor mye jeg skal gi? 1 tablett forsvinner på 2 minutter, tar dem 5 minutter å spise to. Agurk forsvinner også fort. Jeg har aldri gitt dem mer enn det, men er det for mye eller for lite?

Tror nok at mye av tabletten løser seg opp og blir liggende et annet sted i karet, evt i filteret.
Jeg har villet gi dem maks en stk. tablett pr dag.
Så får de lete opp matrestene og holde karet rent resten av dagen
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap