Armaturet gikk på en smell (bokstavelig talt)

Mista armaturet til 160l i gulvet nå under vann bytte..
Det tålte det dårlig..
Trenger tips hvor i østfold evt sentralt i oslo jeg kan få kjøpt et armatur til en ok pris.
Lengde på karet er 100cm langt og 40 cm bredt (eldre ramme kar)..
Bør være minst 2 lystoff rør, har hatt 2 ganger 30w t8 til nå men om det ikke koster skjorta er vell ikke t5 dumt..
Haster litt da jeg ikke vil at plantene skal stryke med, så netthandel er vell ugunstig...?!
Bare lysdelen som gikk til h*** ,eller knuste du selve toppen?
Av ytre skader så knakk ihverfall et par av de som du fester lystoffrøra i, mulig det er indre skader også..
Går sikkert å fikse om en vet hva en driver med, men vil ikke lage en brannfelle da er det bedre å bytte det ut synes jeg..
Ok, da kan du jo sette inn slike . Jeg er litt grådig av meg :P så jeg setter heller inn ett sett eller to med T8 ekstra enn å gå for T5 , men det er meg... Handler stort sett alt fra aquamanias for tia selv, og har han det du trenger på lager så får du henta det i dag....
Men da må jeg vell begynne å mekke på dette selv..
Skjønner ikke ut fra bildet åssen dette skal funke, må jeg fjerne all innmaten til armaturat og sette inn den da eller?
Don Herland
Men da må jeg vell begynne å mekke på dette selv.. Skjønner ikke ut fra bildet åssen dette skal funke, må jeg fjerne all innmaten til armaturat og sette inn den da eller?


Ja , riv ut alt og lim inn nytt (akvariesilikon f.eks, eller limpistol som er min favoritt når ting skal lages Om du har dekkglass er det jo også andre greie løsninger
Uten dekkglass trenger du lys som er IP 67 (nedsenkbar) med delvis dekglass trenger du IP 64 (sprutsikkert) . Ligger armaturet med dekkglasset helt dekkende under seg (rett på) går egentlig hva som helst.
Digi
[QUOTE=Don Herland]Men da må jeg vell begynne å mekke på dette selv.. Skjønner ikke ut fra bildet åssen dette skal funke, må jeg fjerne all innmaten til armaturat og sette inn den da eller?


Ja , riv ut alt og lim inn nytt (akvariesilikon f.eks, eller limpistol som er min favoritt når ting skal lages Om du har dekkglass er det jo også andre greie løsninger

Det ligna mistenkelig mye på det reduserte armaturet jeg har nå..
Fungert greit fram til nå det, men hva med t5, noe som ligner på det i t5?!
Saken er at det er en drøy kjøre tur til kløfta og at han har vell heller ikke så stort lager og da begynner tiden å fly og plantene å få det..
http://www.aquamanias.no/productdetails.php?product=1139 er nok lignende i T5 . Vet han har noe på lager, det så jeg i går, men vet ikke hva. Er det eneste stedet jeg vet om hvor du kan få tak i noe i dag om du ikke er heldig å finne noe brukt da. Er jo bare å ringe opp det , så får du vite om han har noe...
Digi
http://www.aquamanias.no/productdetails.php?product=1139 er nok lignende i T5 . Vet han har noe på lager, det så jeg i går, men vet ikke hva. Er det eneste stedet jeg vet om hvor du kan få tak i noe i dag om du ikke er heldig å finne noe brukt da. Er jo bare å ringe opp det , så får du vite om han har noe...


Takk for hjelpa..
Ja titta på den.. Jeg sente han en mail nå.. Må ikke ha det i dag, men i løpet av mandag eller tirsdag bør vell en løsning nærme seg
Tilfeldig bekjentskap
© Kari anne Hulløen
Reklame for plussmedlemskap