Mine paleatuser holder seg ikke nede på bunnen.

mine corydoras paleatuser holder seg ikke nede på bunnen, de er på bunnen noen ganger men pleier som oftest og ta seg en svømmetur opp og rundt om kring i karet, de svømmer også endel opp mot glasset. har tatt vanntester og alt ser ut som det skal være, akvariet fiskene bor i ble startet opp den første lørdagen i høstferien.

noen som vet hva som kan være galt?

mvh geir
de har nettopp kommet til et nytt kar? om jeg forstår riktig.
til å byne med til de er kjent i karet vill de nok oppføre seg slik.
det er helt normalt.
Er de store nok, så kan det også være lek/forstadie til lek. Sålenge de spiser og har klare farger, så er det neppe noe galt med dem.
Tom Anders
de har nettopp kommet til et nytt kar? om jeg forstår riktig. til å byne med til de er kjent i karet vill de nok oppføre seg slik. det er helt normalt.


de har hvert i karet ca 2 uker nå...
det kan hende at du har for dårlig pumpe så grumset legger seg i bunn og råtner. Det liker ikke fiskene
GK
mine corydoras paleatuser holder seg ikke nede på bunnen, de er på bunnen noen ganger men pleier som oftest og ta seg en svømmetur opp og rundt om kring i karet, de svømmer også endel opp mot glasset. har tatt vanntester og alt ser ut som det skal være, akvariet fiskene bor i ble startet opp den første lørdagen i høstferien. noen som vet hva som kan være galt? mvh geir


Hmmm... Høres kjent ut! :P
Mine Corydoras Aeneus er slik hele tiden. De er stort sett nede på bunnen men de tilbringer mye tid ute i det fri! jeg har 13 stk og de fyker rundt over alt, ganske ofte og når jeg ser der tenker jeg: "Hvor er eggene da?! Åja Der ja.."

Men ellers så har de noen slike svømmeturer og svømmer opp og ned glasset og rundt om kring men jeg merker når det er lek for da er det mer intenst. Så med andre ord: For meg så er det helt vanlig og jeg tenker ikke over det, men det er ikke pga. gasser i bunnlaget og råtne ting, fordi de graver seg stadig vekk ned og stikker helle munnpartiet opp til øynene ned i sanden.

Mine leker stadig vekk og de holder på med minst en egglegging hver uke. (stort sett) For et par uker siden så la de egg annenhver dag og i slutten av uken la de hver dag - tre dager på rappen!

Så jeg mistenker at det kan være opptakten til lek eller rett og slett veldig aktive fisk.. Kristian kan ha et poeng der men det vet ikke jeg nok om så overlater akkurat det til noen andre.
Kristian Munster
det kan hende at du har for dårlig pumpe så grumset legger seg i bunn og råtner.


det tviler eg sterkt på, i det akvariet går det et eheim utvendig filter som pumper 500/700 liter i timen...
Hmmm... Høres kjent ut! :P
Mine Corydoras Aeneus er slik hele tiden. De er stort sett nede på bunnen men de tilbringer mye tid ute i det fri! jeg har 13 stk og de fyker rundt over alt, ganske ofte og når jeg ser der tenker jeg: "Hvor er eggene da?! Åja Der ja.."

Men ellers så har de noen slike svømmeturer og svømmer opp og ned glasset og rundt om kring men jeg merker når det er lek for da er det mer intenst. Så med andre ord: For meg så er det helt vanlig og jeg tenker ikke over det, men det er ikke pga. gasser i bunnlaget og råtne ting, fordi de graver seg stadig vekk ned og stikker helle munnpartiet opp til øynene ned i sanden.

Mine leker stadig vekk og de holder på med minst en egglegging hver uke. (stort sett) For et par uker siden så la de egg annenhver dag og i slutten av uken la de hver dag - tre dager på rappen!

Så jeg mistenker at det kan være opptakten til lek eller rett og slett veldig aktive fisk.. Kristian kan ha et poeng der men det vet ikke jeg nok om så overlater akkurat det til noen andre.


det hørtes jo egentlig ganske kjent ut her og... i løped av de 2 siste ukene ar det kommet over 50 egg!
Da regner jeg med at mysteriet er løst og at vi har funnet grunnen!
ja har også funnet en del yngler på bunnen i det siste også...
Morsomt Ta de i en isboks og for de opp på avskallede artemia egg, mikroorm eller nyklekket artemia
det skal jeg gjøre får håpe de vokser opp da...
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap