- Hjem
- Forum
- Maller - Corydoras
- Mine paleatuser holder seg ikke nede på bunnen.
Mine paleatuser holder seg ikke nede på bunnen.
mine corydoras paleatuser holder seg ikke nede på bunnen, de er på bunnen noen ganger men pleier som oftest og ta seg en svømmetur opp og rundt om kring i karet, de svømmer også endel opp mot glasset. har tatt vanntester og alt ser ut som det skal være, akvariet fiskene bor i ble startet opp den første lørdagen i høstferien.
noen som vet hva som kan være galt?
mvh geir
noen som vet hva som kan være galt?
mvh geir
Postet 10.11.08 kl 12:03
Endret: 10.11.08 kl 12:07
Postet 10.11.08 kl 12:10
Postet 10.11.08 kl 13:46
Postet 10.11.08 kl 13:52
Postet 10.11.08 kl 20:35
GKmine corydoras paleatuser holder seg ikke nede på bunnen, de er på bunnen noen ganger men pleier som oftest og ta seg en svømmetur opp og rundt om kring i karet, de svømmer også endel opp mot glasset. har tatt vanntester og alt ser ut som det skal være, akvariet fiskene bor i ble startet opp den første lørdagen i høstferien. noen som vet hva som kan være galt? mvh geir
Hmmm... Høres kjent ut! :P
Mine Corydoras Aeneus er slik hele tiden. De er stort sett nede på bunnen men de tilbringer mye tid ute i det fri! jeg har 13 stk og de fyker rundt over alt, ganske ofte og når jeg ser der tenker jeg: "Hvor er eggene da?! Åja Der ja.."
Men ellers så har de noen slike svømmeturer og svømmer opp og ned glasset og rundt om kring men jeg merker når det er lek for da er det mer intenst. Så med andre ord: For meg så er det helt vanlig og jeg tenker ikke over det, men det er ikke pga. gasser i bunnlaget og råtne ting, fordi de graver seg stadig vekk ned og stikker helle munnpartiet opp til øynene ned i sanden.
Mine leker stadig vekk og de holder på med minst en egglegging hver uke. (stort sett) For et par uker siden så la de egg annenhver dag og i slutten av uken la de hver dag - tre dager på rappen!
Så jeg mistenker at det kan være opptakten til lek eller rett og slett veldig aktive fisk.. Kristian kan ha et poeng der men det vet ikke jeg nok om så overlater akkurat det til noen andre.
Postet 10.11.08 kl 20:41
Endret: 10.11.08 kl 20:45
Postet 11.11.08 kl 11:55
Hmmm... Høres kjent ut! :P
Mine Corydoras Aeneus er slik hele tiden. De er stort sett nede på bunnen men de tilbringer mye tid ute i det fri! jeg har 13 stk og de fyker rundt over alt, ganske ofte og når jeg ser der tenker jeg: "Hvor er eggene da?! Åja Der ja.."
Men ellers så har de noen slike svømmeturer og svømmer opp og ned glasset og rundt om kring men jeg merker når det er lek for da er det mer intenst. Så med andre ord: For meg så er det helt vanlig og jeg tenker ikke over det, men det er ikke pga. gasser i bunnlaget og råtne ting, fordi de graver seg stadig vekk ned og stikker helle munnpartiet opp til øynene ned i sanden.
Mine leker stadig vekk og de holder på med minst en egglegging hver uke. (stort sett) For et par uker siden så la de egg annenhver dag og i slutten av uken la de hver dag - tre dager på rappen!
Så jeg mistenker at det kan være opptakten til lek eller rett og slett veldig aktive fisk.. Kristian kan ha et poeng der men det vet ikke jeg nok om så overlater akkurat det til noen andre.
det hørtes jo egentlig ganske kjent ut her og... i løped av de 2 siste ukene ar det kommet over 50 egg!
Postet 11.11.08 kl 11:57
Endret: 11.11.08 kl 11:58
Postet 11.11.08 kl 14:17
Postet 11.11.08 kl 17:35
Postet 11.11.08 kl 17:37
Postet 11.11.08 kl 17:40