325 liter.trenger hjelp til malawi oppsett

Har nå tømt 325 l for all fisk og innredet det på ny. Laget masse steinhuler og "klipper", arbeider for tiden med å få rett vannverdier for et malawi-oppsett. Men her kommer det jeg trenger litt hjelp til. Noen som kan hjelpe meg med hva jeg kan putte oppi karet? Har aldri prøvd meg på malawi-ciklider, så det må være noen ganske enkle sorter til å begynne med... Og hvor mange kan jeg ha?
Har sett litt på:
mel.cyaneorhabdos
golden
rød zebra
mel.auratus
blå ahli

Andre forslag mottas med takk. Også gode råd eller kritikk. Dette har jeg aldri prøvd før. Har to andre akvarier med fiskesuppe-sammensetninger.
Slik jeg har forstått det skal man helst ikke ha mel. maingano og auratus i samme kar, grunnet mulighet for kryssning av artene.

Andre arter du kan tenke litt på er disse:
Ps. Flavus
Ps. crabro
Ps. Socolofi
Ps. sp. acei
Ps. elongatus

Disse er mbuna'er. Så valget er jo om du vil ha herbi, omni eller carnivore fisker

Har du blanding av herbi-(Rød Zebra) og carnivore(Bla ahli) fisker, må du gi fòr til hver enkelt. derfor er det enklere å velge seg ut enten eller.
Alexus
Slik jeg har forstått det skal man helst ikke ha mel. maingano og auratus i samme kar, grunnet mulighet for kryssning av artene. Andre arter du kan tenke litt på er disse: [URLBLOCK1] [URLBLOCK2] [URLBLOCK3] [URLBLOCK4] [URLBLOCK5] Disse er mbuna'er. Så valget er jo om du vil ha herbi, omni eller carnivore fisker :) Har du blanding av herbi-(Rød Zebra) og carnivore(Bla ahli) fisker, må du gi fòr til hver enkelt. derfor er det enklere å velge seg ut enten eller.

Takk for svar. Der var det mye lekkert. Ang. fòret så hadde jeg faktisk ikke ofret det en tanke. Kjekt å få en påminnelse.
Tar gjerne i mot flere råd. Er ikke så lett å få tak i fisk her, dårlig utvalg, så jeg regner med jeg må bruke litt tid. Kanskje det er noen i området som kjører til trondheim eller kanskje til bodø innimellom?
Hvis det er en dyrebutikk i nærheten går det jo ann å spørre om de har noe av disse på deres bestillingsliste.

du kan jo også "alliere" deg med shiramor. hun har fungert som en slags malawi-guru for meg.
Alexus
Hvis det er en dyrebutikk i nærheten går det jo ann å spørre om de har noe av disse på deres bestillingsliste. du kan jo også "alliere" deg med shiramor. hun har fungert som en slags malawi-guru for meg.

Jeg skal innom noen dyrebutikker på fredag,så jeg får undersøke litt da. Har sittet og studert litt mer. Blir å satse på herb...tror jeg. Men hvor mange fisk kan jeg ha i akvariet?
Vanskelig å si. Det avhenger veldig av hvor bra filtrering du har, og hvilke arter du velger.
Tilfeldig bekjentskap
© Bengt Fossli
Reklame for plussmedlemskap