- Hjem
- Forum
- Maller - L-maller/sugemaller
- Mallene våre har ynglet!!
Mallene våre har ynglet!!
Postet 10.11.08 kl 18:24
Postet 10.11.08 kl 18:26
Postet 10.11.08 kl 19:05
Jeg vet faktisk ikke hva slags maller det er. De er grå, med lysegrå spetter - ikke prikker. Hornaktige utstikkere foran og oppå hodet. De største er ca 10 cm. De ligner forresten litt på ancistrus.
I tillegg i akvariet er det guppyer som også yngler i stort monn. Kan snart begynne salg
Men det er morsomt!
I tillegg i akvariet er det guppyer som også yngler i stort monn. Kan snart begynne salg
Men det er morsomt!
Postet 10.11.08 kl 21:59
Postet 25.11.08 kl 14:46
Grattis
Høres veldig ut som ancistrus oppdrettsvariant det der ja. Har du bilder?
Prøv å legge en liten agurkbit foran inngangen, så kommer de nok ut og spiser på den. Etter hvert flytter de rundt og vimser rundt i karet og spiser alger og alt mulig rart, da er det en fordel at det ikke er store fisker der som spiser dem opp. Ellers trenger du ikke gjøre så mye spesielt.
Høres veldig ut som ancistrus oppdrettsvariant det der ja. Har du bilder?
Prøv å legge en liten agurkbit foran inngangen, så kommer de nok ut og spiser på den. Etter hvert flytter de rundt og vimser rundt i karet og spiser alger og alt mulig rart, da er det en fordel at det ikke er store fisker der som spiser dem opp. Ellers trenger du ikke gjøre så mye spesielt.
Postet 25.11.08 kl 14:55
beste er å la dem gå i samme akvariet.
vær forsiktig med vannbytter, jeg har tatt livet av mange ancistrus yngel da jeg har tatt kaldtvanns bytte... ancistrus yngel er lite tålerange for temp forandring, og Ph forandring. bytt lite og ofte vann. har mine i en 128 liter. bytter 10-15 liter hver 3 dag.
vær forsiktig med vannbytter, jeg har tatt livet av mange ancistrus yngel da jeg har tatt kaldtvanns bytte... ancistrus yngel er lite tålerange for temp forandring, og Ph forandring. bytt lite og ofte vann. har mine i en 128 liter. bytter 10-15 liter hver 3 dag.
Postet 25.11.08 kl 15:06
Postet 25.11.08 kl 15:42
Dette stemmer veldig med mallene våre. De ser også sånn ut. Men betyr det at de heter Ancistrus, eller har de også andre navn?
Postet 25.11.08 kl 15:46
KjetilvGrattis :) Høres veldig ut som ancistrus oppdrettsvariant det der ja. Har du bilder? Prøv å legge en liten agurkbit foran inngangen, så kommer de nok ut og spiser på den. Etter hvert flytter de rundt og vimser rundt i karet og spiser alger og alt mulig rart, da er det en fordel at det ikke er store fisker der som spiser dem opp. Ellers trenger du ikke gjøre så mye spesielt.
Det første "kullet" er ute og spiser som bare det. De nye holder seg i åpningen i konkylien de er klekket i.
Bilder er vanskelig, for det er så dårlig lysforhold, og blitsen skinner i glasset. Men skal forsøke igjen..
Postet 26.11.08 kl 22:45
Postet 27.11.08 kl 08:53
Postet 28.11.08 kl 00:55
Postet 28.11.08 kl 00:59
AnnieDenne er litt eldre. Et par uker vil jeg anta, men vet ikke. De vokser fort og har nå blitt i underkant av 2 cm. Fòrer de ikke med noe spesiellt. De får fiskeflak som de andre fiskene, samt at det går hardt utover plantene i akvariet nå...
Om du kjøper noen malletabletter, sparer du nok på plantene dine. Ancistrus spiser fra bunn og ikke fra overflaten. Di blir da underernært og tyr til plantene. Både yngel og voksne spiser malletabletter. Del gjerne en agurk på tvers og legg nedi med en skje i gjennom slik at den ikke flyter opp. Ikke la den ligge alt for lenge da den etterhvert vil forurense vannet. Når små og store finner agurken, får du et flott syn. Legg den gjenre i front av karret ditt så ser du bedre. Har selv hatt hange kull med ancistrus og ancistrus albino. Siste kullet med albinoene ble klekket i dag. Kjempe spennende er det hver gang. Hilsen Leif
Postet 28.11.08 kl 01:15
Endret: 28.11.08 kl 01:24