Eheim pro i 2224 spesial

Vil dette filteret vera godt nok til eit Rio 240L? Karet skal husa 6 dyr som dannar ein del skitt og avfall (amoniakk, spesielt), så eg er litt usikker på om denne kan vera grei nok, eller om eg må ha ei større? Må også ta i betraktning at filteret helst ikkje skal danna så alt for mykje straum i vatnet.

Ellers er tips til andre (utvendige) filter hjarteleg velkomne også! :o)
Tror dette filteret blir i minste laget. Selv om Eheim selv sier opp til 250 liter, så er det helt på grensen av hva det takler.
Jeg har 2224 i en 130-liter, det fungerer fint. Og den lager LITE strøm i vannet synes jeg. Kanskje det har med utblåsings-røret som fordeler vannet ganske mye? Isåfall kan du nok gå opp i størrelse på Eheim filtrene uten å få noe særlig strøm i karet.
Gå for eheim 2028 du om du har råd evt 2026, så blir du fornøyd

Jeg bruker 2224 i en 112l og ville ikke brukt det i så mye større kar.
Oi då! Det var jo ein mindre kjekk prislapp, men antaglegvis verdt det i det lange løp?

Men når me først snakkar litt høvdingar her, kva med dette filteret?
Miniskop
Oi då! Det var jo ein mindre kjekk prislapp, men antaglegvis verdt det i det lange løp? Men når me først snakkar litt høvdingar her, kva med [URLBLOCK1]


Anbefaler helt klart Eheim 2028! Jeg har veldig mange av disse filterene og de er helt topp...

Filter som du nevner i linken vil jeg ikke anbefale, har vært en del problem med termo kontrollene til Eheim.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap