Hvordan fungerer en tidsbryter?

Jeg forstår ikke noe av det som står i bruksanvisningen. Så om det er noen her som har en, hadde det vært fint med en god forklaring!

Jeg vet ikke hvor den er kjøpt. (fikk den i bursdagsgave)
Den ser lik ut som på bildet. Den har en rød bryter øverst på høyre side som du kan drå opp og ned.

Jeg skal finne bruksanvisningen snart og skrive den inn her om det er nødvendig. =)




En annen ting er at jeg vil gjerne få opp bildet under skriften, som i stort bilde, men det går ikke. Jeg vet at jeg skal ha teksten til bildet inni [IMG ] og [/IMG ] (Uten mellomrom)
Men bildet dukker bare ikke opp.

Er teksten på bildet slik hos dere også?:

http://akvaforum.no/forumimage.cfml?imgs=19038%5F081111172700%5F1%2Ejpg&nr=1&uri=%2Fimages%2Fforum%2F

Bilde kommer ikke opp!

Jaja... Håper på svar!

mvh
BB
Tidsbryter
hva er det du trenger hjelp med på denne??

den røde bryteren på siden, er i mitt tillfelle svart, den kan du overkjøre timeren med, f.eks når lyset er av, og du vil ha en rask titt i akvariet, da flipper du denne opp(eller ned, alt etter)

selve timern er ganske grei, jeg vridde den rundt til at den stemte med kjøkkenklokka(da var klokka ca 17.00) og så trykte jeg ned di svarte tangentene rundt f.eks 0800 til 20.00, trykker du dem ned i mellom dette og at du vrir den slik at den stemmer med klokka på kjøkkene o.l så vil lyset være på i denne perioden


angående det med bildet, du kan enten bruke Photobucket som er en side dær du laster opp bildene på, eller du kan bruke den andre metoden som er skrevet uttallige tråder om hær bare å søke litt, søkeknappen kan ikke bite

[External Image]

du bare legger opp bildet, forhåndsviser, åpne bilde i stort format, høyreklikk på bildet og trykk på kopier bildeadresse(i mozilla firefox) i internet explorer høyreklikker du på bildet og velger egenskaper i stedet, dær skal det stå en plass "URL" kopier denne og legg den inn her
[External Image]
Her er bildet ditt.

Det er sånne svarte tagger rundt skiven med klokkeslett på sant? Du dytter ned taggene i tidsrommet du vil ha lyset på, feks mellom 14 og 23. Så vrir du skiven til pilen peker på riktig klokkeslett. Plugger i kontakten fra lysarmaturet (lyset skal være på). Vri gjerne en omgang for å sjekke at det funker som det skal.
Jørn Anders Bjerke
selve timern er ganske grei, jeg vridde den rundt til at den stemte med kjøkkenklokka(da var klokka ca 17.00) og så trykte jeg ned di svarte tangentene rundt f.eks 0800 til 20.00, trykker du dem ned i mellom dette og at du vrir den slik at den stemmer med klokka på kjøkkene o.l så vil lyset være på i denne perioden :)


Men hvordan kan maskinen vite siden man trykker ned tangentene for å bestemme hvor mye klokka er og så etterpå trykke de ned igjen for å bestemme når den skal skrus på og av, slik at den ikke tror at klokka er det istenden (Når lyset skal på)

Dårlig forklaring men...
Du misforstod nok litt

De svarte "tangentene" er de som bestemmer når lyset er på. Er de nede står lyset på, er de oppe er lyset av.

Jeg vil ha lys fra 11 - 23, og derfor trykket jeg ned alle tangentene mellom 11 og 23.

Deretter vrir du på hele skiva (uten å trykke ned eller løfte opp tangentene), til den lille svarte pila peker på riktig klokkeslett. Gjør du dette nå snart, vrir du skiva til pila peker på "19".

Stikk den i kontakta, og skiva vil sakte gå rundt i tråd med klokka (på et døgn har altså skiva gått en hel runde).

Da vil lyset stå på når pila peker mot en tangent som er trykket ned, og lyset er slukket når pila peker mot en tangent som er oppe.
Nå skjønte jeg det!!
Hadde det ikke vært for dere hadde jeg ikke visst at det var tangenter der! Haha... Men jeg syntes det var en nokså dårlig beskrivelse på bruksanvisningen!
Så da har jeg tatt ned alle tangentene mellom 11 og 21. Og satt pilen på 7.
Tusen takk!!
NEI!!!!!!

Det funker ikke alikevel!
Den ville ikke skru seg av kl. 9 i går. Kan det ha vært noe jeg har gjordt feil?
har du slått av knappen på siden? er jo bare å vri tallskiva rundt med knappen opp og en runde med knappen ned, da finner du ut om at du har slådd konstantlyset av
Åja... Det var det som var feilen.
Nå funker det! =)

Tusen Takk til alle som svarte på denne tråden!

mvh Marius
Vil bare slenge meg på litt her siden vi er inne på timer, skulle bre reprogrammere min nå når lyset var av, og har vært av en stund.. da kjenner jeg at selv timeren er litt varm, er det slik med alle timere? liker ikke når elektriske ting blir varme, hvis det ikke er normalt
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap