Avliving av guppyhann

Har en guppyhann som berre ligger nede ved bunnen og ser svært dårlig ut. Veit han har vore i kamp mot den andre hannen for han har frynsete finne. Han ligger berre på siden og får ikkje til å svømme, og puster fort.. Ser nesten død ut allerede men beveger seg av og til. Trur eg må avlive den slik at den slipper å lide meir. Ka er den mest humane måten å avlive på..?
Siden dette temaet har vært oppe mange ganger så ligger det masse tråder om dette på forumet. Her er noen av dem.

Selv bruker jeg å kutte nakken med en skarp kniv, men er nå blitt så pysete at jeg vurderer å gå over til måten som er beskrevet i innlegg 23 her.
Tante Astrid
Selv bruker jeg å kutte nakken med en skarp kniv, men er nå blitt så pysete at jeg vurderer å gå over til måten som er beskrevet i innlegg 23 [URLBLOCK1].


Ja, men sånn olje har eg jo ikkje og apoteket er stengt for lenge sida...
krispy
[QUOTE=Tante Astrid] Selv bruker jeg å kutte nakken med en skarp kniv, men er nå blitt så pysete at jeg vurderer å gå over til måten som er beskrevet i innlegg 23 [URLBLOCK1].


Ja, men sånn olje har eg jo ikkje og apoteket er stengt for lenge sida...

Om du leser den tråden det ble linket til så står det mange tips der.
Selv ville jeg nok gått for kniv.
Måtte berre gjere det med kniv, var heilt jævlig men eg klarte ikkje å sjå han lide lenger..
Tilfeldig bekjentskap
© Ingebjørg Fauske
Reklame for plussmedlemskap