Hvor ofte legger c.panda egg?

For ca 2 uker siden oppdaget vi en bitte liten c.pandayngel, og har prøvd å følge med om denne klarer seg. I dag så vi 3 stk på denne størrelsen, pluss en som var mye, mye mindre. De tre største har akkurat begynt å få litt barter, og er vel ca 1cm.
Har de lagt egg igjen? Hvor ofte legger disse egg? Vi har bare 2 stk, så det er de samme foreldrene. Hadde 5, men mistet 3 stk i varmen i sommer. Slet med å holde tempen nede.
Hadde tenkt å kjøpe flere, men det har ikke blitt til at jeg har fått butikken til å bestille til meg. Har bare sett etter om de hadde inne. Og nå ser det altså ut til at de jobber aktivt selv for å få flere kompiser i karet.
Hvor mange egg er det vanlig at disse legger i slengen?
Dersom man har en fungerende leksgruppe, ser man ofte lek og egglegging en gang i uken eller en gang annehver uke. Siden du åpenbart bare har en hunn, er jeg usikker på hvor ofte denne ene er i stand til å legge egg. Men jeg vil tippe et par ganger i måneden.

Jeg har ikke inntrykk av at C. panda legger store kull pr gang. Husker jeg plukket ut 15 egg en gang etter en egglegging hos mine. Leste også en "Spawning record" hos en engelsk oppdretter på dem, og han noterte 18 stk egg i et kull.
Mine C. panda legger egg stadig vekk, og selv om jeg ikke ser alle eggene, så har jeg aldri fått inntrykk av at det er mange pr gang. De ser heller ut til å legge få egg, men til gjengjeld ofte. Selv om to eksempler er litt lite å slå fast noe mønster ut i fra, så har du iallefall en viss idè Mellom ti og tyve egg pr gang kanskje?

Tilfeldig bekjentskap
© Jeff Rapps
Reklame for plussmedlemskap