Grus

Jeg har lyst og forandre i mitt akvrium, og vet ikke helt hvilken grus jeg skal kjøpe. Jeg vil ha ensfarget grus, som fremhever fargene på fiskene og på pyntene. jeg vil ha pynt med fine farger.

jeg har tenkt litt på svart polert grus, 2- 5 mm. 20 kg.

har noen denne grusen i sitt akvarium og kan legge ut bilde her av grusen i akvariet med vann og lys på? så jeg får sett grusen.

evt andre typer grus som er ensfarget og naturlig farge.
Trerot i akvarie
Er det veldig viktig og ha trerot i akvarier der man har algespisere, guppy, sverddrage, molly, cardinal tetra, neontetra, blæck molly/ molly, osv små fisker.

Eller kan man trygt la være trerot?

Hva mener dere andre?
Enkelte maller er avhengig av å gnage på røtter for at fordøyelsen skal fungere skikkelig. Andre fisk bruker røtter som skjulesteder. Dessuten er røtter ofte et fint innslag i akvariet. Mye røtter kan i enkelte tilfeller også være med å senke ph om det skulle være ønskelig.
Jeg har andre pynter fiskene kan gjemme seg i og i planter.
Treroten jeg har, syntes jeg er for lang og litt for brei. I lengte tar den ca. halve akvariet og det er 92 lite akvarie jeg har.

Tante Astrid
Enkelte maller er avhengig av å gnage på røtter for at fordøyelsen skal fungere skikkelig. Andre fisk bruker røtter som skjulesteder. Dessuten er røtter ofte et fint innslag i akvariet. Mye røtter kan i enkelte tilfeller også være med å senke ph om det skulle være ønskelig.
Er det noen som har div grus typer av 2- 5 mm og vise med bilder her, og i akvariet med lys og vann? Se mer info jeg søker etter i start innlegget mitt.

Håper noen kan hjelpe.

Takk!

Chihuahua
Jeg har lyst og forandre i mitt akvrium, og vet ikke helt hvilken grus jeg skal kjøpe. Jeg vil ha ensfarget grus, som fremhever fargene på fiskene og på pyntene. jeg vil ha pynt med fine farger. jeg har tenkt litt på svart polert grus, 2- 5 mm. 20 kg. har noen denne grusen i sitt akvarium og kan legge ut bilde her av grusen i akvariet med vann og lys på? så jeg får sett grusen. evt andre typer grus som er ensfarget og naturlig farge.
Tilfeldig bekjentskap
© Ian Fuller
Reklame for plussmedlemskap