Eggleggende fisk til 63 L?

i går var jeg på harebakken senter dær var det auksjon de auksjonerte bort et 63L juwel aquarium 60*30*36cm esken var uåpnet (verdt ca 1000kr)
jeg bydde på karet og til min store overaskelse fikk jeg det for bare 350kr
så det jeg lurer på nå er om noen kan hjelpe meg og si meg hvordan fisker jeg kan ha i karet som legger egg og passer på yngelen til de blir store
Inaktiv bruker
Maria Zahl Skaaland
i går var jeg på harebakken senter dær var det auksjon de auksjonerte bort et 63L juwel aquarium 60*30*36cm esken var uåpnet (verdt ca 1000kr) jeg bydde på karet og til min store overaskelse fikk jeg det for bare 350kr så det jeg lurer på nå er om noen kan hjelpe meg og si meg hvordan fisker jeg kan ha i karet som legger egg og passer på yngelen til de blir store :D

Hva med et par dvergciklider som denne arten?
Hei!

Gratulerer med billig kar

Det er stort sett ciklider som legger egg og passer på yngelen etter at den har klekt. Men mange ciklider trenger større plass enn det du har i din 65 liter.

Du kan vel ha et par (en hanne og en hunne) av en dvergciklide i det karet. Apistogramma cacatuoides er en nydelig dvergciklide og ikke vanskelig å få tak i heller.

Men, ciklider tar mye plass siden de er territorielle og jager alt og alle unna. Noen fler fisker som bor mot bunnen av karet bør du absolutt ikke ha. Men kanskje en eller anne fisk som lever i det øverste vannlaget. Ellers er det klart at skulle de legge egg og yngelen vokse opp vil du egentlig måtte ha mer plass, siden yngel som vokser trenger mer plass de også.

Men, alt dette med fisk ligger noen uker frem i tid

Først må du kjøre inn karet ditt skikkelig, så slipper du trøbbel og døde fisk.

Du kan jo lese denne om oppstart av akvarium.

Ikke dumt å lese litt om vannverdier også, det kommer du garantert til å måtte vite litt om uansett

Ellers kan du jo titte litt i fiskebasen selv, og se om du finner noe du liker og som passer i karet ditt. Du kan legge inn et søk på fisk som passer i opp til 60 liter og se hva du kan velge mellom

EDIT: Ser at du har et kar fra før, så du vet vel mer enn jeg antok (antok at du var helt fersk) Men, informasjon skader ingen

Bare minner deg på retningslinjene her på forumet, direktelenke finner du nederst på alle sidene.
Man skal tilstrebe beskrivende overskrifter. "Hei" er ikke en slik.

Lykke til, og gratulere med bra handel
=]
takk=] det var gode råd holder på å kjøre inn karet ja må nok få den fisken etter hvert =]
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap