Platy

har ei platy jente her som jeg tror er gravid. vært stor lenge nå men harikke skjedd noe ennå. ser hun er litt sort innvendig mot åpningen.. nå ser d ut som hun har blod i avføringen. er det et tegn på snart fødsel? hadde ei guppy hunn som født for en stund siden men rakk ikke legge merke til det på henne..
Ja, at levendefødrer som Platy i dette tilfellet, blir svart i buken nær fødsel. Vet du ca hvor lenge den kan ha vert gravid ?
Levendefødrer kan gå gravide fra ca 28 dager til ca 78 dager. Det kommer ann på :
Ph- verdien 7,0-8,0
Tempratur- 20-25 grader
Ikke stress- 2-3 hunner pr hann
God plass- ikke for mangen fisker i karet
vært sort en stund nå ja.. men antall dager.. vet jeg ikke.

ph aner jeg ikke. har ikke sånne ph greier. akvariet er på 60l ca. har 2 hanner og 2hunner av platy da.
Truckdama
vært sort en stund nå ja.. men antall dager.. vet jeg ikke. ph aner jeg ikke. har ikke sånne ph greier. akvariet er på 60l ca. har 2 hanner og 2hunner av platy da.

Når du har 2 hanner og 2 hunner han det bli mye jaging og stress på hunnene dine, så det er lurt å kjøpe minst 2 hunner om ikke 4 for å la damene dele på jagingen. Når de bli mye jaging kommer det til å ta lenger tid for det blir yngel ut av det, og fiskene vill trives bedre.

Jeg vill også anbefale deg å kjøpe en Ph og en nitrit-tester. De sleger det bilig på f.eks Webzoo.
ok.. skal se der inne da.
ja vi har tenkt å kjøpe flere.. men har bare ikke kommet så langt ennå.. skal kjøpe flere guppy hunner å.. ahr bare ei å det er 5 hanner. skulle egenlig ikke ha ho,men ble med i håven å så det ikke før vi kom hjem. men hun koser seg ennå da. ga oss over 20 unger for en stund siden.
Tilfeldig bekjentskap
© Dag L. Fjeldstad
Reklame for plussmedlemskap