"plastboks" til hjelp ved fanging av fisk.

I zoo-butikkene har de en gjennomsiktig avlang firkantet liten plastikkboks de bruker til å henge over kanten på utsiden av akvariet - her har de fraktposen oppi når de fanger fiskene man skal kjøpe.
Hva kalles denne boksen? Og hvor kan man få kjøpt en slik til privat bruk?

mvh
Jeg så en slik i dag når jeg var på tropefisk for å slenge inn en bestilling på artemiaegg (kanskje de kjapper seg med å få den inn igjen når de har bestilling liggende... det er da lov å håpe!) Det var dagens digresjon, ja.

Her er i hvert fall linken :)
Takk elin.
Aha, "Fiskebeholder til oppsamling". Hvordan kunne jeg gjette på et slikt navn. Har ikke fantasi nok.
Tusen takk ElinH!
Det er så "komlete" med hov, pose med vann, jakten på fiskene når jeg skal fange disse at et slikt hjelpemiddel hadde vært kjekt.

mvh
Lillian Ulriksen
Aha, "Fiskebeholder til oppsamling". :-) Hvordan kunne jeg gjette på et slikt navn. :-) Har ikke fantasi nok. :-)

Hehehe

Helt enig, jeg tenkte faktisk på å bestille en, men har bestilt så mye i det siste, at nå skriker budsjettet "kun det aller nødvendigste, please!"
Her er samme men litt billigre!!
Jeg har en sånn, kjøpte hos Webzoo for lenge siden. Den er uunnværlig

Jeg bruker den også til akklimatisering av fisk, tømmer posevannet og fiskene i den og henger den da på innsiden av karet. Så tar jeg ut litt vann fra boksen og tar oppi litt fra akvariet osv. Mye enklere og bedre enn de klønete posene
Takk til deg også Buskiz.
Bokser er bestilt.

Et godt tips Mona!

Enklere for meg - og sikkert dermed litt mindre stressende for fiskene.

mvh
Jeg vant en slik på en auksjon eller klubbmøte en gang. Følte meg veldig snytt over å få en "fødekasse" uten ventilasjonshull.
Men siden har jeg funnet ut at den kan brukes til akklimatisering, eller hvis jeg må studere syk fisk på nært hold, o.l.
Men det er jo en duppeditt, egentlig. Hadde livet mitt vært fritt for duppeditter, så hadde det ikke vært noe akvakaos... ;P
Jeg bruker et litermål til dette. Men det kan jo ikke henge på kanten.
Trygve Lillefosse
Jeg bruker et litermål til dette. Men det kan jo ikke henge på kanten.
Det finnes jo slike litermål med hank som bare er festet i kanna øverst på håndtaket. Disse kan nå iallefall brukes innvendig i karet... Men om det blir billigere og bedre, det vet jeg ikke.
Det er nok ikke bedre med litermål, men de er jo veldig tilgjengelige og rimelige.

BTW: I gamle dager brukte de blomsterpotter av plast ihvertfall hos enkelte akvariebutikker.
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap