Blaut på beina... ;) (side 4)

Her har det vært riktig så hyggelig i dag.

Først var Elin H så kjempesnill å komme hjem til oss for å levere en gjeng C. Goldstripe (Schultzei). Tusen takk Elin!

Vi skulle egentlig møte henne i bunnen av bakken opp til oss, men bilen vår er slem for tiden... ;( Nå slenger bremsen seg på på det høyre bakhjulet når den finner det for godt. Kjempesnedig når bakken hjem er lang, glatt og bratt..

Etterpå fikk vi besøk av Tender og barna, og det må jeg si var en trivelig gjeng gitt!
Minstemann på 5 hadde vært så uheldig å miste den fine kampfisken sin nå rett før jul...
Vi har en liten skokk med jyplinger her, så jeg lurte på om han kanskje ville ha en ny. Han fant seg en liten tass han kunne ta med seg hjem, og jeg "prakket" på ham 5 unge albinocoryer også.
Storesøs fikk også med seg en kampfisk, mens storebror takket pent nei.

Takk for hyggelig besøk alle sammen!

Liten bildehilsen fra et par av kampfiskbarna:


[External Image]

[External Image]

Og en goby av ukjent "merke"

[External Image]


Hmmm.
Fanen gikk totalt i vranglås da jeg skulle redigere bildene..
Merkelig... :S
Tusen takk for kjempehyggelig visitt, og ikke minst kampfisk og Cory!
Der kom jula på forskudd De står nå i en bøtte med oksygentablett. De blir nok stående over natta pga forskjellen på vannverdier. Takk for tipset

Og igjen; takk for hyggelig besøk! Det er alltid like hyggelig å møte menneskene bak brukernavnet
Takk selv, og hils de herlige ungene dine fra meg!

Må si meg enig i at det er trivelig å kunne knytte et fjes til tastenavnet.

Mer bilder, nå er det Corydoras Gold Laser som står for tur:


[External Image]

[External Image]

[External Image]
Litt mer Gold Laser:

[External Image]

[External Image]

Med snyta godt nedi sanda på jakt etter snadder...

[External Image]
C127 :

Herlig grev på den hissigproppen der!

[External Image]

[External Image]

[External Image]
Fikk lyst til å prøve å knipse noen bilder av Dvergkardinalene. De er vakre, men ikke spesielt lettvinne å få til å "stå" i ro foran linsa. ;D

[External Image]

[External Image]

Corydoras Zygatus

[External Image]
Den gobyen av ukjent merke har jeg navnet på ett eller annet sted, hadde to sånne selv en liten stund. Hannen ser litt annerledes ut, faktisk som en syk fisk, men han er da ikke det. Noe jeg ikke viste og derfor kom hjem med to hunner. Snille torstein hjalp meg å finne ut hva slags fisk jeg hadde fått tak i og kunne fortelle litt om hva de likte. Alt jeg husker nå er at de likte rør som de da lekte inni, husker iallefal det med rør. Desverre hadde jeg nok fullstendig gale vannverdier for disse fiskene og de døde altfor tidlig.
Dette er fisker jeg gjerne kunne tenkt meg å prøve igjen.

Skal gjøre en innstats med å finne den lille gule lappen med navnet på, men alt er omrokkert når jeg flyttet, så jeg har ingen anelse hvor den lappen er nå, men skal se litt rundt.
Hei Galemor!

Takker for all hjelp jeg kan få med ID. Har bare denne ene, den andre kvelda på vei hjem fra Porsgrunn...

Om du har peil på smerlinger kan du gjerne identifisere disse to luringene også. Ligger en ID-tråd ute på Loaches.com, men proffen der er ikke helt sikker på eksakt hvilken art det er.


Ligger her og slaaafer'n!
[External Image]


Jåle seg for fotografen jah!

[External Image]

Mat!

[External Image]
Avslutter dagens fotospamming med den furtne, men søte gobyen uten navn.


Lykken er å hvile på eikelauv fra Porsgrunn.

[External Image]

Henger her etter haka jeg, i mangel av noe bedre å finne på.

[External Image]

Vart skræmt no! :o

[External Image]
Lurte dere, her er tre bilder til til Gobyfansen!


Trist??? :S

[External Image]

Aner vi ett lite smil?

[External Image]

Megafurt...!

[External Image]
Neida lappen er såklart ikke her, den ligger da oppi esken som ligger inni akvariebordet som står bak komfyren i garasjen til mine foreldre. Jeg håper ikke jeg har mistet den.
Men jeg mener det begynte på T, TA kanskje, nei desverre kommer ikke på det akkurat nå, men om du tar kontakt med Torstein på krizoo så vet han det.
De jeg kjøpte ble solgt som diamant tetra for da 12kr stk, kupp eller hva
Godt det ikke er alle akvariesjapper som har helt peiling på hva de selger, prøvde å hinte om at - jeg trokke det er en tetra, aller minst diamant tetra. Men neida, alle de som hadde sånn svart flekk ved halerota var diamant, for det hadde leverandøren sagt. Ja ja tenkte jeg og kjøpte dem for en billig penge

Nå hadde jeg jo bare peiling på den da, fordi jeg hadde hatt den før og shelfordiiene av samme grunn. Så har absolutt ingen anelse hva for noe spennende du har.
Galemor
Neida lappen er såklart ikke her, den ligger da oppi esken som ligger inni akvariebordet som står bak komfyren i garasjen til mine foreldre.

Haha, er det ikke tyyypisk! :P
Galemor
De jeg kjøpte ble solgt som diamant tetra for da 12kr stk, kupp eller hva ;)

Må vel kunne kalles det, ja...
Galemor
Godt det ikke er alle akvariesjapper som har helt peiling på hva de selger

Har sjelden det problemet der jeg handler.... Men får masse info - og hyggelige priser i stedet!

Edit - Kan det være denne Peacocksaken? Gobyen altså!

Edit 2 - Du har rett du, Galemor, navnet begynner på T
- Tateurndina ocellicauda - Peacock Goby

Der ser du, litt starthjelp og dermed løste du resten selv. Ikke rart jeg ikke klarte stave navnet, husket det sånn halveis oppi hodet men å få det ned på papir, neida. Men nå er det jo ikke så farlig lenger
Finner du noe infosider om fisken må du gjerne si ifra, vil jo holde den fisken igjen.
Myrheksa
Lurte dere, her er tre bilder til til Gobyfansen! ;)


Den gobyen altså...! Den er bare råfin! Jeg sikler veldig etter den.
Du er så flink med fisk at du får sikkert til oppdrett på dem en vakker dag.

Ojsann! var det første jeg tenkte da jeg så bilde av kampfiskene dine lenger opp. De var da utrolig nydelige. Men er det rosahvit kroppsfarge de har, eller...? Finnene hadde streif av en annen farge. Er det rødlige? Eller litt kobberbrun?
Har du flere av akkurat disse?
Jeg savner kampfisk selv, etter at min gamle fikk en enorm svulst i buken.

[External Image]
Hei Mona, og takk for skryt! *rødme*

Får litt prestasjonsangst av det der med gobyavl... Ulp! :P
Men det hadde vært veldig gøy å få til, selv om jeg knapt vet hva som er foran og bak på dem...

Kampfiskene er helt hvite med knallrødt og bittelitt lyseblått på finnene. Ihvertfall såvidt jeg kan se foreløpig.
Far er kritthvit med rødt og lyseblått på finnene. Mor er hvit med rust, rødt og lyseblått. Beklager de dårlige bildene, men de gir da et lite inntrykk...

Om du har lyst til å adoptere en liten tass får du si fra!

Mor
[External Image]

Fars hale!
[External Image]

Far
[External Image]
Kunne absolutt tenkt meg et par av de kampfiskene, ja! Alle mine kar har dempet sirkulasjon, så det er nok av plass å velge mellom til dem Tenkte kanskje 180 literen kunne gå an pga en enorm klase flyteplanter der, og da kunne jeg jo ta sjansen på å ha en hunn og en hann i samme kar.
Du har både hunner og hanner igjen?

Men et lite problem; jeg sliter litt med "min faste sjåfør" for tiden, hehe Mannen min skjønner du, han har prolaps i ryggen og har i tillegg fått betennelser i hofteleddet pga feil belastning og greier. Så å kjøre bil er en risikosport for tiden, han orker knapt å komme seg til nærbutikken. Men kunne du kanskje "sette til side" et pent par til meg av de kampfiskene, så kanskje jeg kan få ordnet med annen sjåfør innen rimelig tid? (evt at mannen min opplever en mirakuløs bedring, hehe)
Du vet det kanskje ikke, men jeg har altså ikke lappen selv, og har aldri hatt det heller. Jeg er litt sjelden sånn
Holder gjerne av noen til deg Mona, men å kjønnsskille dem alt nå er tilnærmet umulig. Litt vrient å se noen "hvit prikk" på dem liksom....
Men de vokser seg vel til så det blir litt lettere.

Mor og far bor sammen i en 20 liter akkurat nå, og jeg har to søstre av disse gående sammen med en gedigen Crowntail hann i en 54 liter.
Ingen fra "morogfakullet" viser tegn til aggressjon, det gjør heller ikke de små vi har her. (3-4cm.)
Tror dine skulle få plass nok i 180 literen uten problemer.

PS!

Jeg har prolaps i to nivåer, to betente hofter og null førerkort,
så jeg har full forståelse for situasjonen...
Jøss, her var det masse fine bilder og mange fine fisker. Tror nok jeg kommer til å følge med denne tråden fremover
Hei og velkommen til tråden Gorbjo!

Hyggelig å høre at du vil følge den fremover!
Galemor
Finner du noe infosider om fisken må du gjerne si ifra, vil jo holde den fisken igjen.

Skal jeg gjøre vettu!

Da tar vi en liten runde Polkadotbotia dere!

Ikke bare cory som har staselige barter!

[External Image]

Røtter med masse hulrom er populært.

[External Image]

Polkadot foran, og Pakistan i bakgrunnen. Disse to elger rundt sammen, og er gode venner.

[External Image]
Tilfeldig bekjentskap
© Håkon Kolderup
Reklame for plussmedlemskap