Blaut på beina... ;) (side 7)

Kjetil kjører vel til Arendal,
og så får du haike med ham Sanne.

Husker ikke akkurat verdiene de ble fanget i.
Her går de i PH på ca. 6,5 og GH på rundt 10.
oi, så høy gh har ikke jeg. min er vel nærmere null :p

vel, kjetil bor ca halveis mellom arendal og meg.. 1.5 timer med bil. litt av et prosjekt det og :p de skal vel helst være i grupper og?
Har GH på 10 i krana, har borrevann.

Og litt gentleman må han vel være...? ;P

De ser ikke ut som de bryr seg om hverandre i det hele tatt.
Ingen interaksjon å spore.
spørs vel hva dama hans sier da :p men men, vi får se. nydelige småttiser er det hvertfall. har farrisvann jeg, så ph rundt 7.5, gh og kh på 0. skikkelig stabilt! (not)

vel leste bare på vanlig humlegoby at de bør gå i gruppe i artskar. men det er vel forskjell der og selv om de ligner :p
Kan hun ikke bare bli med da?

Her går de akkurat nå sammen med 3 shelfordii (som jeg gjerne skulle hatt flere av) en kampfisk og 4 små botia i en 54-liter. Funker fett!
har en 64 liter med 7 kuhlii, 10 reker, 12 venuser, 2 borneosugere. ikke det at jeg ser så mye til de to sistnevnte :p men har i det minste god filtrering
Må da vel være plass til noen gobyer der vel?

Bare de har en stein, rot eller plante å hvile på, og får litt artemia i ny og ne er de storfornøyde.
aldri klekt artemia før jeg, så det må jeg nok lære meg :p
er nok av gjemmeplasser, 2 røtter, kokosnøtt og en keramikktrestamme som kuhliene har beslaglagt :p men får se. må jo uansett forhøre meg om transport og andre ting. men det hadde vært morro ja.
De gjemmer seg svært lite. Legger seg helst så de har god utsikt. Gidder ikke å flytte seg når jeg roter oppi der, og virker mer nysgjerrige enn skremte. Snodige vesner med en helt egen sjarm.

Og artemiaklekking er ingen stor kunst.
Skal til Arendal neste helg jeg :P Så kan jo alltids plukke med et par fisker hvis du skal ha Sanne
altså neste uke og ikke imorra? :p men cluet blir uansett å komme seg til porsgrunn og tilbake, om du ikke svipper oppom :p og, ja, *vil* ha goby, hehe :p
Finn ut av oppdrett da, jeg står øverst på kjøperlista!

Hehe, jeg ber ikke om stort, gjør jeg?
altså, først cw23, så goby? xD hadde vært morro om jeg hadde funnet ut av det. men arten er jo ikke beskrevet engang, så blir vel prøve og feile metode med avl da :p
Sanne
altså, først cw23, så goby? xD hadde vært morro om jeg hadde funnet ut av det. men arten er jo ikke beskrevet engang, så blir vel prøve og feile metode med avl da :p


Jepp

Du kan jo sjekke om Nina kan få noe mer info om hvor disse ble fanget. Navnet på elv/sjø for eksempel. Kanskje det er mulig å finne informasjon om andre fisk som lever samme sted. Da er det i hvert fall mulig å trekke noen slutninger om ph, temp og gh. Resten er prøv og feil

Jeg får det til å høres så enkelt ut... :p
Sanne
altså neste uke og ikke imorra? :p men cluet blir uansett å komme seg til porsgrunn og tilbake, om du ikke svipper oppom :p og, ja, *vil* ha goby, hehe :p

Er jo ikke lenger enn at de kan svømme selv :P

Er neste uke ja
Å hjelpe meg som dere har stått på og fiksa og ordna mens jeg har prøvd å kverke hybelkaniner! :o

Det var det jeg visste, Kjetil er gutten sin det!
Hadde vært moro om det ble småtasser på deg også Sanne.

Og Elin, jeg kan høre litt mer med en av gutta boys om temp og div. Mener det var prat om PH ned i 4 el no sånt... Men skal innrømme at jeg får litt prestasjonsangst her hva angår oppdrett... :S

Vel Nina. Jeg synes bare at minnesund er en grei avstand å tilbakelegge når jeg skal ha sjelden ferskvannsgoby.

Regner med at du fikser detta Hehe
for meg er både minnesund og arendal et digert prosjekt når man mangler annet framkomstmiddel enn offentlig transporttilbud :p

men, luke hybelkaniner er hvertfall mer enn jeg har gjort.. mest fornuftige jeg har gjort idag er et 20 liters vannbytte og løpe på posten for å hente eikeløv :p
gobybebiser kan bli en utfordring.. har ikke greid å få coryene mine til å leke ennå engang :p
Sanne: Artskar

Da går alt så meget lettere.

Jeg har såklart klokkertro på at dere to får oppdrett på denne gobyen. Dere må jo det, jeg kan jo ikke akkurat svippe innom lokalsjappa og plukke opp ei gruppe! Hehe.

Må bare ha info om vannkvalitet og temp, og - etter det Nina sa - ei tønne med amtra eikebarkekstrakt
Hvordan går det hos deg?

Savner oppdateringer og bilder!

Så flott tråd du har, her lest gjemmom den flere ganger
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap