Tubifex

Hei, eg har noen corydoras. Eg har hørt at de liker tubifex veldig godt. eg har prøvd nå noen dager og gi de litt av en terning. Men eg får den ikke til og henge fast på vinduet! Den flyter opp igjen absolutt hele tiden, hver gang eg prøver.. Eg er ganske lei nå.. =P Har noen noe tips? Syns synd på coryene som ikke rekker frem i tide...
Jeg bruker en stor plastklype og en plastpinsett.
Tubifexterningen klypes fast ytterst i pinsetten, så holdes pinsetten sammen av klypa. Kastes oppi akvariet og voilà - party hos Coryene!

På bildene ser du at tubifexterningen nesten er spist opp, kun noen små rester igjen som stikker ut.

[External Image]

[External Image]

tusen takk! Men, eg har ikke pinsett...
Jeg har kjøpt min pinsett [URL=http://www.webzoo.net/site/maler/x/?case_vis=visprodukt&kategoriID=&sok=ja&produktid=1240&HKatID=]HER[/URL]. Den er super å bruke til all slags fòring, jeg bruker den alltid når jeg gir fiskene frosne røde mygglarver. Holder mygglarvebiten med pinsetten under vann i akvariet til den har tint opp og daler ned på bunnen.

Du kan prøve å bruke en plastklype, legge tubifexterningen i en teskje, og holde den fast til skjebladet med klypa. Den tunge skjeen gjør at det synker.
ok, takk for tips Mona! Skal prøve. Men skal det ikke gå an og klistre dem på vinduet?
det går, men den blir ikke der lenge. gjorde hvertfall aldri det hos meg. så jeg prøvde med en vanlig klesklype. funket, selv om fisken overhodet ikke var interessert :p
Nemo 321
ok, takk for tips Mona! Skal prøve. Men skal det ikke gå an og klistre dem på vinduet?

Noen ganger går det, andre ganger ikke. Ser ut til å avhenge litt av hvordan tubifexterningene er presset sammen, altså fra produsentens side. Etter at jeg byttet merke til JBL, får jeg dem ikke lenger til å henge fast på glasset.
Hei,

Hva er tubifex for noe? Har aldri hørt om det nemlig. Pleier å mate corydorasene med røde mygglarver, reke pelletes og malletabletter. Er tubofex noe de burde få som daglig fôr, eller bare en gang i blant?

-Joanna
jeg ta terningen og klipper det opp i biter, skjærer av på en måte, ha det opp i et glass vann inntil det er mykt (tar et par timer) så heller jeg det i karet. Alle fiskene mine blir gale, ikke minst coryene. Vet ikke om det er noe man mener er riktig eller ikke, men liker det gjør de!
Annanda:

når du gjør det slik, synker tubifexen da? Etter å ha ligget i vann et par timer?
jo, de er våte, flyter rundt i vannet og synker, da er det nok til alle, kan ikke si at jeg har opplevd noe rart med det...........og kan si at jeg kom på det fordi jeg absolutt ikke klarte å skjønne hva annet jeg skulle med det, pinsett kom jeg aldri på!
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap