Mitt lille (store) akvarium eventyr=) (side 2)

da var vi oppe i 8 akvarium... klarte rett og slett ikke lavære og kjøpe moby dick akvariumet denne gang... off...
J9fer
da var vi oppe i 8 akvarium... klarte rett og slett ikke lavære og kjøpe moby dick akvariumet denne gang... off...

Hva var det jeg sa... Hehe Nå går møbla neste gang...
småtroll på vei=P har en super gravid platy igjen. bra det er pene platyer^^,
hallo i luken.
har nå 10 akvarier... nå er det sletten og retten ikke plass til flere=P
oppdaget også nå nettopp 2 digre klaser eple-egg! virket ganske tørre så tror ikke det er no futt i dem=/ aldri hatt egg på dem før så aner ikke om egga skal være myke eller ikke=P
har også fått meg en ny kompis^^, han heter Fofo å er en sebrafink=)
en til maiskolbe i akvariet! skal de være harde?=/
åjada... en til maiskolbe å 5 klaser med cory egg... alt kommer på en gang jo! nå venter vi bare på egg fra ancistrusene..
2 klaser til med eple egg... begynner å bli litt mye nå=P
Eplesnegleegg skal være harde ja. Dvs de er bløte etter de blir lagt, men etter ca ett døgn blir de harde og ser litt tørre ut. Dersom du har dekkglass klekker de vanligvis der de henger, men hvis karet er åpent kan det hende du må skvette litt akvarievann på dem 1-2 ganger om dagen.

Hvis du ikke har plass til masse småsnegler anbefaler jeg at du fjerner eggklasene i løpet av et par dager. Jo lenger de henger der, jo vanskeligere er de å fjerne

For å få dem løs fører du bare en kniv eller noe annet flatt bak dem, så løsner de nesten av seg selv Bare vent et døgn etter legging slik at de har blitt harde...
har nok av plass=) er veldig spent på hvilken farger som popper ut=P
nå klekker den ene eple klasen!=)
nå har 2 klaser klekt, bare 4 igjen.

reddet 8 fisk fra den sikre død for 3 dager siden. deriblandt et par jack dempsey ciklider som allerede har lagt egg. vildig fine er de ihvertfall=) var også 2 praktbotia som var ganske store. skal se om jeg får tatt noen bilder av dem etter jul når jeg kommer hjem igjen^^,
kjøpt discus i dag=) 3 stk
kan du ta bilder av jack dempseyène???
tudelu
har fått egg på elfenbenciklidene=)
har også fått 4 discus i hus + 9 nye panda pansermaller
har fått noen nye innbyggere den siste uken=)
6 stk Corydoras leopardus vf
2 stk Peckoltia sp. L205 vf
2 stk Acanthicus adonis
11 neon tetra

har også kjøpt et nytt akvarium... lido 120 som jeg har hatt lyst på en stund^^, kjøpte også juwel root 600 bakgrunn til det som ble veldig bra=) bilder kommer i morgen eller på tirsdag.


har telt enn del eplesnegle unger også. kom til 302 stk å flere er på vei. de fleste er blå men er noen gule også. kommer vel til å selge disse til våren.
fikk egg på scalarene for to dager siden, men i dag var de spist opp=(
noen coryer som har lagt egg litt rundt om i ene karet også, men disse har begynt å få sopp på seg=/
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap