Kalk til snegler

hei, jeg har kjøpt meg 2 snegler. 1 stk : Anetome Helena. Jegersnegle
1 stk : Sebrasnegle

om jeg trenger kalk til disse typene snegler?

så lurer jeg på i samme slengen om jeg trenger kalk til alle typer snegler?

finnes det forskjellige kalk typer?

takker for svar på forhånd
Vel, akkurat nå vil vel jegersneglen spise sebrasneglan, og da vil sebrasnegleskallet oppløses til kalk til slutt:p Om du trenger å tilsette kalk, vet jeg ikke. Jeg tilsetter ikke til mine sandsnegler
Om du ønsker å beholde sebrasneglen din så bør den ikke gå i samme kar som jegersneglen. Jegeren vil rett og slett suge den ut av skallet og spise den.

Eplesnegler trenger litt kalk i vannet og skal ikke gå i ph under 7. Sebrasneglen derimot kan fint gå i surt vann og krever ikke kalktilskudd. Behovet til de andre snegleartene kjenner jeg ikke til, men går du til basen under kunnskap her øverst på siden så kan du finne ut om de krever høy gh (kalk) og hvilke ph-nivå som er anbefalt for de forskjellige.
ok, takk for svar. jeg hadde tenkt å ha begge i samme akvarium, men hvis d ikke går, sår får vi se kossen d går :P
Er dere sikre på at denne sneglen tar akkurat sebrasneglen??
Var hos Jan Holt for ikke så lenge siden, der var det ett sneglekar med begge disse to oppi. Jeg spurte akkurat det samme spørsmålet, og fikk som svar at disse er ikke noe problem.

De pleier å være til å stole på.......
Jeg tror nok ikke jegersneglene skiller mellom pestsnegler og prydsnegler for å si det slik Det er rapportert om at de har tatt eplesnegler blant annet så jeg ville ikke stolt så mye som et sekund på den i selskap med sebrasneglen din.
Den tar de største sneglene først, så de mindre pestsneglene. Kan gå bra, men før eller siden blir sebraen spist
ok, jeg fikk de i posten i dag, den jegersneglen var betydelig mindre enn sebrasngelen, men så lang så bra, får se i morgen kossen d bler, om den enda lever :S :S
Dagfinn Lunde
Er dere sikre på at denne sneglen tar akkurat sebrasneglen?? Var hos Jan Holt for ikke så lenge siden, der var det ett sneglekar med begge disse to oppi. Jeg spurte akkurat det samme spørsmålet, og fikk som svar at disse er ikke noe problem. De pleier å være til å stole på.......

Det spørs hva du mater ellers med i karet..

Jeger sneglene eter det som er lettest.. Men om de ikke får nok mat, så dreper de snegler!

Jeg har kar med eplesnegler, sandsngler, og jegersnegler.. Det gpår helt fint..

Men putter jeg damsnegler oppi der, så er de spist opp over natten...
Tilfeldig bekjentskap
© Mette F
Reklame for plussmedlemskap