Reise bort i 3 uker?

Jeg skal reise bort i 3 uker til Australia. Derfor lurte jeg på om fiskene kom til å klare seg? Jeg har sverddrager, guppy og snart eplesnegler.
Fiskene og sneilene vil greie seg fint.
Både guppyer og sverdragere spiser alger/planter, spesielt viss det ikke er noe annet.
Eplesneilene vil også finne mat, de spiser alt, bortsett fra friske og sunne planter.
Så 3 uker borte med slike fisker, burde ikke by på store problemer.
I et innkjørt kar så er det nok masse snacks rundt om kring. Det som kan være en idé kan være å ha lyset på noen flere timer i døgnet (du har timer?), slik at det blir noe mer algevekst enn vanlig.
Sikker på at ikke det ble litt feil joakim?

Jo mer lys, jo mer alger. Alger elsker lys, og mat.
Ja, men trådstarter har fisk som spiser alger.. og siden de skal gå tre uker uten mat, er det bare en fordel med litt ekstra algevekst så har de noe å spise.
Det med mer lys for algevekst var smart! Det hadde jeg ikke tenkt på. Takk for svar
Bare pass på at de ikke har lys hele døgnet
Både fisker og planter trenger nattemørke iblandt. Du har vel en timer som du kan bruke? Hvis ikke, så har biltema, claes ohlsson og diverse el-foretninger slike. Men 8 timer natt, vil det fortsatt bli rikelig med alger til fiskene.
Ja jeg har en timer. Den står på 10 timer og jeg har nesten ingen alger. Skal jeg sette den på tolv timer når jeg reiser bort?
Så lenge det ikke er fóring, så kan du sikkert ha lys i 14-16 timer. Det er tross alt bedre med mye alger enn å ha mye forurensning. Men jeg ville ha bytta vann et par dager før du reiser. Ikke gjør det siste dagen, for da oppdager du kanskje ikke om noe går galt... (som f.eks avskrudd pumpe/varmekolbe, vannsøl etc..)
Tilfeldig bekjentskap
© T.K.
Reklame for plussmedlemskap