To kampfisk damer?

Hei, skal få kampfisk til 54l. Kampfisken(e) skal gå sammen med en stim stjernedanio. dette er allerede bestemt, så ikke komenter forskjellige meninger om dette. det jeg lurer på er om jeg kan ha to Kampfiskdamer sammen? Kampfiskdamen går i samme kar i butikken, å jeg har sett att de ikke plager hverandre (svømmer ofte sammen i en liten "stim") Går dette greit i Karet mitt også? eller vil de begynne å plage hverandre?

Mvh: PK
er litt individuelt det der,men vanligvis så går de ikke så bra om de er to etter min erfaring...damene går best sammen hvis de er 6 eller flere,for da får de lager de et slags rangsystem
i butikken er de tre(om jeg husker rett)
Det varierer veldig fra fisk til fisk. Noen er fredelige og går helt fint sammen, imidlertid kan andre finne på å drepe hverandre. Som noen skrev tidligere lager de ett slags "rangeringsystem" med en hunn i spissen, og dersom fler av dem er agressive og nekter å underordne seg den andre, kan det gå riktig galt. Hvis du ikke har kjøpt fiskene enda, bør du studere dem før du kjøper.

Se etter fisk som ikke er så veldig agressiv mot ande hunner osv. De mer agressive har en tendens til å blåse seg opp og jage andre.
Dersom hunnene er vant til å gå sammen (noe de er siden de er sammen i butikken) burde det gå helt fint. Det er hunner som har gått alene lenge du bør unngå. Bare sjekk at de ikke har skader i butikken før du kjøper dem, og gi dem en del planter og huler som gjemmesteder, i tilfelle det blir krangel.
De får en del planter ja. dere kan se på akvariet på profilen skal ned til butikken neste helg, så jeg kan studere dem litt.

Mvh: PK
Tilfeldig bekjentskap
© MC Darup
Reklame for plussmedlemskap