3 med planter på 1 dinosaurushode 1 "løve hvor det kommer sand ut fra munnen og ned i en brønn så på nytt og på nytt osv." 5-7 kunstige planter masse levende planter (sjekk ut min profil) noen med lang stilk, andre med kort stilk! Varmekolbe lys 2xt8 lysrør Biltemasand Stener Selger også med en glassbolle, mat, hover, filterwatt, slamsuger, osv. har foresten fått bud på kr. 2500 kr, men synest dette er ALT for lite.. er det bare jeg som er på villspor? :O håper på svar:) akvariet har svært få riper og er i god stand.."> 3 med planter på 1 dinosaurushode 1 "løve hvor det kommer sand ut fra munnen og ned i en brønn så på nytt og på nytt osv." 5-7 kunstige planter masse levende planter (sjekk ut min profil) noen med lang stilk, andre med kort stilk! Varmekolbe lys 2xt8 lysrør Biltemasand Stener Selger også med en glassbolle, mat, hover, filterwatt, slamsuger, osv. har foresten fått bud på kr. 2500 kr, men synest dette er ALT for lite.. er det bare jeg som er på villspor? :O håper på svar:) akvariet har svært få riper og er i god stand..">

Hva er dette akvariet verdt?

hei

pga. forandringer i skoleplaner ser jeg meg nødt til og selge mitt akvarium men hvor mye skal jeg ta for det? kjøpte det selv for 4000 kr for 4 måneder siden (privat) men har i etterkant kostet på det med fisker, planter, pumpe, pyntegjenstander osv.

akvariet er et Juwel rio, 240 l., bøk, som står på orginalt bord!

bare for og ha sagt hva som er i :
6 albino pansemaller (1 leksepar)
5 pansermaller
5skalarer(1leksepar)
30 neontetra
etpar guppy
3-5 ansictrus(sugekopper)
sandsnegler
1 pleco
fluval 4
am topp 3337 (10 måneder gammel og i orginaleske)
lite "slott" med lys i!
luftesten
innvendig bakgrunn
luftpumpe ELITE-R (kunn vært i bruk etpar timer, også i orginaleske)
4 røtter ->3 med planter på
1 dinosaurushode
1 "løve hvor det kommer sand ut fra munnen og ned i en brønn så på nytt og på nytt osv."
5-7 kunstige planter
masse levende planter (sjekk ut min profil) noen med lang stilk, andre med kort stilk!
Varmekolbe
lys 2xt8 lysrør
Biltemasand
Stener

Selger også med en glassbolle, mat, hover, filterwatt, slamsuger, osv.

har foresten fått bud på kr. 2500 kr, men synest dette er ALT for lite.. er det bare jeg som er på villspor? :O håper på svar

akvariet har svært få riper og er i god stand..
for og si det sånn, hva ville du gitt for dette?
2500,- kan vel ikke kalles noe skambud... Selv kjøpte jeg et akvarie på 250 liter med fisk og alt en trenger pluss litt til for 2900,- Enkelt sagt så er det markedet som dikterer prisen. Dersom ingen vil by mer enn 2500 så er det ikke verdt mer i dag.
Med så mye (unskyld ordbruken) "dill og dall" som du selger sammen med karret ville jeg tatt omtrendt like mye som du gav for det. Det er bare min mening.
NorthHawk
Med så mye (unskyld ordbruken) "dill og dall" som du selger sammen med karret ville jeg tatt omtrendt like mye som du gav for det. Det er bare min mening. :-)


enig her...
mye utstyr og fisk med..
problemet her er vel at markedet her oppe er jævlig tynt.
helt klart et godt kjøp selv om prisen blir litt høyere. nesten så turen nedover er verdt det.
Jeg sier det rett ut, selv om det kanskje ikke er så populært :

Smaken varierer og det er mange som ville kastet ting som slott med lys, PLAST-planter og dinosaurus-skaller i søpla, og iallefall ikke betalt for det Skulle jeg kjøpt dette akvariet, hadde jeg aldri i verden ville betalt for alt dillet du har kjøpt. Det er overhodet ikke interessant for meg.

Du kan ikke forvente at kjøper har samme smak som deg. Forventer du å få betalt for alt det, begrenser det antall interesserte kjøpere på totalpakken betraktelig. Var jeg deg, ville jeg solgt alt det løst, dvs utenom akvariet. Du vil sannsynligvis få mer for det da. Dessuten kan alt det sendes pr post, slik at du med en annonse kan nå kjøpere over hele landet. Selve akvariet må nok selges lokalt og hentes av kjøper. Evt kan du og kjøper møtes midtveis om kjøper bor langt unna. Du kan ta et lite beløp som dekker kostnadene dine for å frakte akvariet til kjøper også, dersom kjøper ikke har bil eller transportmulighet. Dette vil sannsynligvis øke sjansene dine til å bli kvitt det.

Du kan også vurdere å selge fiskene separat, slik at ny kjøper slipper å være bundet til en fiskebestand som kanskje ikke interesserer vedkommende i det hele tatt.


ETTER-REDIGERT:
Glem det jeg skrev om å frakte akvariet... jeg så ikke at du bare var 15 år før etterpå
Brukt akvarium får man oftest ikke mye for. Bl.a. fordi det tar stor plass å lagre, og det er vanskelig/dyrt å frakte.

Du er sikkert ganske interessert i å bli kvitt det, ikke sant? Jeg gjetter på at du har mer behov for å bli kvitt det, enn de fleste akvarister har behov for et nytt akvarium.

Selv kjøpte jeg et 375-litersakvarium med lys og utvendig filter for 1000 kr for fem-seks år siden. Selgeren var hoppende glad for at noen endelig kom og hentet akvariet som hadde stått i vindfanget det siste halvåret. Jeg kunne sikkert halvert prisen hvis jeg hadde prutet på det. :p
Som allerede nevnt er ikke akvariet verdt mer enn folk er villige til å betale for det. Jo mindre befolket område du bor i, jo lavere vil prisen være, for det er ikke sikkert du finner noen som er interessert i å betale det DU synes det er verdt. Og det er bevist at folk som regel synes eiendelene sine er MYE mer verdt enn det andre folk er villige til å betale for dem.

Og som nevnt (igjen) vil du sannsynligvis bli kvitt det mye raskere dersom du gir kjøper mulighet til å velge om de vil ha med pynt og/eller fisker.

Jeg vet hvis jeg skulle kjøpt nytt kar så ville jeg ikke vært interessert i et kar hvor masse pynt var inkludert og dermed presset opp prisen, og det er kun et fåtall fisk jeg er interessert i å eie, og dermed er det lite sannsynlig at selger har de fiskene og den kombinasjonen av fisk jeg er ute etter.

Så del opp alt og selg det hver for seg, er min anbefaling
Enig. Med litt flaks får du like mye for utstyret som du ellers ville fått for hele pakken (dette kan jo sendes). Markedet er også mye større for utstyr, siden akvarister driver og oppgraderer og bytter ut utstyr fra tid til annen.

Når du har fått inn pengene for fisk og utstyr, kan du selge selve glasskassa for en slikk og ingenting, slik at du ikke risikerer å bli sittende fast med den svære, tunge uhåndterlige tingen som "ingen" vil ha.
takker og bukker for svar

da tror jeg at jeg deler det opp..!
(er ikke helt på stasjon nå :P 40 i feber.. så jeg må nokk lese dette når jeg blir frisk igjen hvis dere syntes jeg svarte rart..)
Hvor mye skal du ha for bare filterwatt?
og hvor mye er det igjen?
høm høm.. dette er jo ikke en salgsannonse da;P har desverre solgt alt av utstyr jeg har beklager!
Christoffer Helland
var litt nusjeri på det


Det har han jo skrevet i det første innlegget :-o
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap