dobbelt scalare...?

Hei, jeg har et scalarepar som fikk unger for ca to uker siden, men scalarene har begynt å leke og pusse blader på nytt, selv om yngelen svømmer rundt dem. Er det normalt at de kan gjøre det? Jeg har hørt at scalarer ikke leker mens de har yngel. Brått så får jeg dobbelt med yngel...
Nå har de jaggu lagt egg også...!
Er d noen som vet om dette er vanlig?
Mine la ikke nye egg med mindre de gamle var enten spist opp eller yngel/egg var tatt fra dem. Men ikke mens de hadde så unge yngel som to uker å passe, nei. Om det er vanlig eller ikke, det du observerte her, vet jeg ikke noe om

Men dette er jo veldig dumt, for nå vil det eldste kullet få mindre pass og være i større fare siden foreldrene begynner å passe egg. Kan også hende de helt kutter ut å bry seg om yngelen, og anser dem som fiender mot eggene istedet (og jager dem/banker dem). Du bør egentlig fjerne eggene de la, så de kan vende tilbake til yngelpass.
yngelen svømmer rundt eggene sammen med foreldrene, ser ikke ut som om de blir jaget.
Jeg har et dårlig kamera, men jeg prøver å legge ut et bilde av dem. Dette var det beste bilde jeg hadde.
Her holder mor på å vifte egg... mens yngelen svømmer rundt! Det virker nesten som far passer yngel, mens mor vifter egg Men det lønner seg vel kanskje å fjerne eggene i tilfelle.
hmm jeg veit at endel ciklider kan finne på å støte vekk ynglene om det er veldig få igjen. får så å legge nye egg. men dette var rart..
Tilfeldig bekjentskap
© Christian Alfredsson
Reklame for plussmedlemskap