Ancistrus som suger luft?

Kjøpte for en tid tilbake en vanlig ancistrus hann. Han har vært temmelig sky frem til nå i det siste. Men da har jeg lagt merke til at han avogtil suger på noen store luftbobler, når den sprekker svømmer han raskt opp til overflaten for å hente en ny luftboble. Ingen av de andre fiskene gjør dette, så det kan ikke være at det er for lite oksygen i vannet.
Nitritt = 0 Ph = 7 gH = 6.5 og vannet er klart.
Gjør han dette fordi han kjeder seg? Noen som vet?
Dette gjorde mine maller også før, men da var problemet at jeg ikke hadde mye nåkk oksygen i vannet, men etter at jeg tillførte oksygen i vannet holder de seg på bunn uten å suge til seg luft. Det gjaldt da også bare mallene ikke de andre fiskene.
Jeg har sett at noen av mine maller gjør det forsatt, men ikke ofte. Om det er noe alle malle gjør,vet jeg ikke men det kan jo tenkes, da både du og jeg og andre her på forumet har noen maller som tar ut luft.

Har du bare en ene Ancistrusmallen i karet eller har du flere ?

Litt mystisk dette her...
Fisken Magnus
Dette gjorde mine maller også før, men da var problemet at jeg ikke hadde mye nåkk oksygen i vannet, men etter at jeg tillførte oksygen i vannet holder de seg på bunn uten å suge til seg luft. Det gjaldt da også bare mallene ikke de andre fiskene. Jeg har sett at noen av mine maller gjør det forsatt, men ikke ofte. Om det er noe alle malle gjør,vet jeg ikke men det kan jo tenkes, da både du og jeg og andre her på forumet har noen maller som tar ut luft. Har du bare en ene Ancistrusmallen i karet eller har du flere ? Litt mystisk dette her...

Jeg har flere... Men denne nye hannen er den eneste som gjør det... Og han gjør det heller ikke hele tiden... :s
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap