Alger i slangerør

Hei!

Jeg har et utvendig filter som pumper 1000l i timen og brukes i et akvarium som er 110l. Denne har kjørt i ca. 2mnd. Jeg har nylig lagt merke til at både inn- og utslangen er fulle av alger. De er dekket med grønne flekker overalt.

Er dette normalt?hva skal evt. gjøres?

Dette er helt normalt. Der det er vann, der vil det med tiden gro alger
Du får kjøpt sånne dingser med børste i enden som brukes til å rense rørene.
Ser ut som den feieren bruker i pipa
du har sikkert ordna deg en måte å rense slangene på , men vil komme e med et lite tips .

jeg har klippet en bit av et blåfilter slik at det akkurat passer i mine slanger , og så setter jeg slangen på vannkranen og nok trykk på vannet slik at filterbiten går i mellom slagen , og vips så er slagene mine rene som om de var nye
Inaktiv bruker
Jeg har akkurat det samme problemet hos meg.

Har kjøpt meg et nytt Am-Top At3335 utvendig filter, og det gikk knirkefritt i to mnd. Etter to mnd derimot begynte vannet å bli grønt, og det viste seg da at det var mye alger i slangerørene, både inn og ut.

Renset de for alger, men etter bare halvannen uke dukket de opp på nytt, og vannet ble nok en gang grønt.

Jeg kan ikke drive å rense slangene hver uke, så en annen løsning hadde vært knall

Jeg har ingen alger på glasset eller i selve filteret - KUN i ut og inn slangen.

What to do?
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap