Fisk som yngler som kan være med reker?

jeg har lyst på fisk i rekeakvariet mitt. det er på 28L og er midlertidig, jeg skal ha et større.

hvilken fisk kan jeg ha der? det er kirsebær reker og ancistrus. det må ikke være fisk som yngler, men det er best.
Dvergtannkarper er en art som har blitt anbefalt gjentatte ganger her på forumet. Det er fordi det er en meget liten og fredelig levendeføder.

ancistrus i et 28liters kar?
den skal jo minimum ha 60 cm, eller 60liter å boltre seg på........

Måtte bare si det, fikk sånn problemer med det første karet vårt selv. Bare godt ment
Stian S
jeg har lyst på fisk i rekeakvariet mitt. det er på 28L og er midlertidig, jeg skal ha et større. hvilken fisk kan jeg ha der? det er kirsebær reker og ancistrus. det må ikke være fisk som yngler, men det er best.

Tror ordet "Midlertidig" oppklarer litt? Samt det står ikke noe om størrelsen på ancistrusen.
Du kan jo ha Endlers guppy, Dvergtannkarper som nevnt over. Generelt sett det som er smått og skal ha samme verdier som rekene.
Psykfallet
Du kan jo ha Endlers guppy, Dvergtannkarper som nevnt over. Generelt sett det som er smått og skal ha samme verdier som rekene.

tenker ikke bare på vannverdiene, men også at ikke for mange av rekene blir spist opp.
går neontetra og kardinaltetra? det er umulig å få yngel av de men de er fine.
Spørsmålet er jo også om du vil at rekene skal overleve.
De som er nevnt spiser reker hvis de får sjansen. Om de ikke tar de hele, så tar de gjerne reker stykkevis og delt.
Loomis
Spørsmålet er jo også om du vil at rekene skal overleve. De som er nevnt spiser reker hvis de får sjansen. Om de ikke tar de hele, så tar de gjerne reker stykkevis og delt.

er det noen som ikke tar reker som er større enn de aller minste?
Stian S
er det noen som ikke tar reker som er større enn de aller minste?

Da kan jeg anbefale Smykketetra
De spiser ikke reker som har rukket å vokse litt. De tar nok helt nyklekte kirsebærreker om de får tak i dem, men har man en god mosekladd i akvariet greier rekene å stikke seg unna. Jeg ser at mine Smykketetraer er på daglige inspeksjonsrunder over den digre mosekladden jeg har i det karet, for å se om de kan finne noen rekeyngel. Små reker lar de være, det er nok kun de helt nyklekte de spiser. Men rekebestanden øker likevel, kirsebærreker er jo formeringsmaskiner, så jeg tror ikke Smykketetraene greier å få fatt i særlig mange
mona o
[QUOTE=Stian S] er det noen som ikke tar reker som er større enn de aller minste?

kun de helt nyklekte de spiser. Men rekebestanden øker likevel, kirsebærreker er jo formeringsmaskiner, så jeg tror ikke Smykketetraene greier å få fatt i særlig mange

Det høres ut som en grei variant. Reker blir det jo nok av etterhvert, og fiskene sin naturlige adferd vil komme mye bedre frem enn med tørrfor.
Jeg har guppy og reker sammen,riktignok i 128 liter vann,men de går helt fint sammen. Både guppyene og rekene yngler.
Rart ikke MonaO har nevnt Pygmè Corydoras. Hun er dronning på cory'er.
Jeg har de sammen med kirsebærreker og rekebestanden øker hele tiden. Har endel javamose de kan gjemme seg litt bort i. Flotte små fisker som ikke blir mer enn to-tre cm.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap