Nye yngelplanter - giftig ?

Etter ide fra en her på akvaforum så kjøpte jeg to plastikk ballformede planter slik at yngelet kan gjemme seg i. De er kjøpt på Plantasjen for ca 30 kr per stk. Gir disse fra seg giftstoffer?
Plast som ikke er beregnet for akvariebruk eller til bruk innen matlaging (ofte merket med kniv-, skje- og gaffelsymbol) kan slippe giftige stoffer ut i vannet. Om disse plastikkplantene er giftige eller ikke er helt umulig å si, men jeg ville ikke tatt sjansen. Mange bruker dette filtermateriale som gytemopper for yngel og siden dette er beregnet for akvariebruk så ville jeg heller brukt noe slikt.
Stod det noe om hva slags plastikk plantene var laget av?
Beklager at jeg ikke har svart før nå, men her er et bilde. Kjøpte den for ikke lenge siden.
Kan du ikke heller kjøpe noen ekte akvarieplanter da, og få litt mere planter i akvariet ditt? Det var jo knapt planter der.

Planter er med på å holde vannkvaliteten bra, siden de bl.a. forbruker nitrat som næringsstoff, og i tillegg produserer de oksygen. Alt dette i tillegg til å tilby fisk skjulesteder og oppholdssteder

Planter får du kjøpt rimelig via annonsene her på AF, ofte mye, mye mer for pengene enn i butikken
Vet det er litt tomt der ja. Er ikke så erfaren med dette, men fikk meg en god del nye planter i dag, gratis fra ei her i nærheten som jeg fikk kontakt med her på akvaforum. Syntes selv at det manglet litt og karet ser veldig annerledes ut, men på en bra måte ;-D
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap