Hvilke lysrør skal jeg bruke?

nå har jeg mitt akvastabil effectline klar, med sand, bakgrunn, steiner og pumpe. det er et amatur beregnet på t5 rør. men det finnes jo så mange typer.

har tenkt på å bestille to lysrør fra webzoo, selv med frakt blir det billigere en andre steder. de to første er ferskvannsrør og de to siste er saltvannsrør.
jeg skal jo nesten ikke ha planter da, skal ha fisker fra tanganyikasjøen, men skal ha tropheus duboisi, de lever jo stort sett av alger, så litt grønt må jeg ha. men det store spørsmålet er : hvilke lysrørkombinasjon skal jeg ha?

1.aleternativet er D&D dagslys biolight 39w.6000 kelvin.,dagslysrør for korekt gjengivelse av sollyset, meget godt egnet til planteakvarier for korrekt fargegjengivelse av fiskene

2.alternativet er D&D nature 39w. 6000 kelvin, lysrør med stor andel rødlig fargespekter, perfekt i kombinasjon med dagslysrør for ekstrem god plantevekst.

3.alternativet er lysrør for saltvann. aqua medic reefwhite t5, 39w, 10.000 kelvin
Lyset simulerer sollyset, og er en ideel belysning til saltvannsakvariet. Det anbefales å kombinere dette lysrøret med Aqua Medic`s Reef Blue actinic for å øke det blå fargespektret i akvariet. Dette gavner pigmenteringen på korallene som forsterker fargene.

4.alternativet.AM Ocean blue actinic T5 er et lys hvor fargespekteret ligger mellom 400nm-500nm. Dette brukes i en kombinasjon med "hvitt" lys for å gi innbyggerne et så naturlig lys som mulig samtidig som det er viktig for koraller, invertebrater og fisker pga pigmentering etc.
anne_27
1.aleternativet er D&D dagslys biolight 39w.6000 kelvin.,dagslysrør for korekt gjengivelse av sollyset, meget godt egnet til planteakvarier for korrekt fargegjengivelse av fiskene 2.alternativet er D&D nature 39w. 6000 kelvin, lysrør med stor andel rødlig fargespekter, perfekt i kombinasjon med dagslysrør for ekstrem god plantevekst.

Kjøp et av hver og benytt D&D nature bakerst i karret da du vil ha mest planter der.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap