Egg på antennesnegle/humlehorn snegle?

Hei, idag fant jeg noen 1mm avlange hvite "egg" på silikonen i hjørnet av akvariet. De eneste skapningene jeg har i akvariet, som legger egg er Antenne/Humlehornsnegl. Kan det være disse som har lagd eggene? det står ingen ting om oppdrett i Snegle og Skalldyrbasen, så jeg vet ikke hvordan disse formerer seg... Har lagd ved ett bilder.

Mvh: PK



Hei ja det er nok egg fra dem ja men de klekkes dessverre ikke i ferskvann men bare i brakkvann. Det er det samme med tigersnegle og sebrasneglen.
oki, hvor mange prosent salt evt? kansje jeg kan putte dem i en Bolle med brusestein osv Neste gang kansje.

Mvh: PK
Du må bruke spesialsalt som skal brukes til brakkvann.Ikke ta fra kjøkkenskap.
jaja... jeg vet det men vet du hvor mange prosent? og må jeg ha sneglene i brakkvann når de legger egg eller kan jeg bare flytte eggene over?

Mvh
Prosenten er det sikkert mange her inne som vet som driver med salt eller brakkvann. Det kommer vel an på størrelsen på karet osv. Det jeg ville gjort er å lagt noe som er rundt og glatt som en sånn pyntestein i karet og når de har lagt egg på den så flytter du bare steinen over i brakkvannskaret. Lykke til da..
kanskje jeg skulle prøvd å flytte litt egg her hjemme hos meg også. det er overfult av antennesnegleegg. synes synd på stakkarne som strever såpass uten å få noe resultat

henger meg på i tilfelle noen vet hvor mye salt som skal i - ellers får vi bare teste oss frem Per Kristian
Ja Hvet noen hvor lenge eggene kan være i ferskvann, før de blir "ødelagte"?

Mch :P k
Gå inn på fora for saltvann der finner du sikkert ut noe tenker jeg. Eggene tror jeg holder seg bare de ikke tørker ut, blir klemt eller spist.
Så det er forsatt sjangs for eggene mine?
Hvor lenge må babyene være i brakkvann før de kan tillvennes ferskvann?

Mvh: PK
Det aner jeg ikke. Har tenkt å prøvd dette selv engang men har ikke rukket å sette meg inn i noe som helst enda så jeg er like blank som deg. )
Tilfeldig bekjentskap
© Janne Ekström
Reklame for plussmedlemskap