Hvite alger?!

Hei!

Har fått hvit-gjennomsiktige algelignende vekster på agurkbiten jeg la oppi for et par dager siden.

Karet holder jeg på å kjøre inn, og det har nå stått i ca. 3 uker. For ca. en halv uke siden fikk jeg sandsneglene jeg hadde bestilt, og hadde de oppi etter litt aklimatisering pga. kald tur i posten Men siden, jeg ikke har hatt planter oppi, så lurte jeg på hva slags mat sneglene skulle få inntil det kommer fisk og planter i karet som gir litt avfall. Derfor fikk jeg tips her på forumet å gi de agurk eller kinakål.

Derfor la jeg en bit agurk oppi for et par dager siden, som det nå er blitt sånne hvite algelignende vekster på. Er dette sopp? Er ikke noe annet sted i akvariet.

Mvh nybegynner
Det er mugg.

Du bør ta ut agurken, ellers vil den (eller den er faktisk i full gang) forpeste vannet.

Agurk eller squash som legges i karet bør tas ut etter maks 24 timer for å hindre dette Den kan jo bare byttes ut med en ny, frisk bit.
Agurka er ute, men var noen biter av muggen som falt av og som er umulig å fiske opp! Veeeeeldig små partikler...
Tar filteret av seg det lille? Sandsnegler kanskje?
Plussmedlem
Det årnær sæ', serru

Ingen krise. Filteret tar seg av det.
Hehe, flott! Hadde vært biiiitte litt kjipt å måtte tømme ut alt av vann og sand, for så å måtte ha ny sand i karet og at jeg i tilfelle måtte ha skura karet xD
Tilfeldig bekjentskap
© Mona O
Reklame for plussmedlemskap