Wæææh.... masse guppy-yngel

:o :o

jeg har bare et lite 20l kar med 3 hanner og en hunn og de har tydligvis holdt på ;O
jeg har oppdaget flere og flere små etterhvert, og i dag da jeg skulle bytte vann og rense akvariet ordentlig, telte jeg omtrent TRETTI småguppy. (skal gi de bort til venner, gitt... )

hvordan er det egentlig med guppyer? må det være både hann og hunner eller kan jeg ha bare 2-3 hanner og ingen hunner? det blir jo litt voldsomt med så mye yngel



får forresten ny større kar til jul juhuu
hmmm, ekspert er jeg ikke, men tror jeg kan trygt si at det burde være omvendt, at du har tre hunner og en han. Disse ivrige hannene sliter ut damene og det er kult at ved å ha flere hunner at de andre få hvile av og til.

Dog blir ikke det mindre yngel av dette.

I butikkene har de haugesvis av hanner i samme kar, ser ikke ut som om de lider noe. Men, som sagt, er ikke jeg noe ekspert!

Jeg ga bort og ga bort og ga bort.......og har fremdeles.......
3 hanner og 1 hunn?! o_O

For de fleste levendefødere er regelen 2-3 hunner per hann, fordi hannene konstant plager hunnene.

Du kan godt ha bare hanner eller bare hunner, men hunnene lagrer sæd og vil kunne føde yngel en gang i måneden lenge etter de har blitt skilt fra hannene.

oi.... gik litt fort i svingene.... er jo selvfølgelig 3 hunner og en hann
Tilfeldig bekjentskap
© Atle Abel Salvesen
Reklame for plussmedlemskap