Guppybaby født med sykdom, skade, misdannelse?

Har en 60 liter, med 9 kuhliiål, 2 SMÅ ancistrus, 1 platy.
Kjøpte 4 guppy, hvorav den ene igår, fødte 2 barn.

I dag tidlig, så jeg at den ene nyfødte var død.
Jeg fisket den ut av rugekassen, og så på den.
Den var mye større enn den andre, og fargeløs som normalt er.
Men øynene dens er ganskestore, men de trenger ikke være unormalt store.
Nei, det jeg først og fremst legger merke til, er en sor kul mellom øynene på den. Dvs. kulen er plassert slik at den sammen med øynene utgjør toppen av en trekant.

Jeg kan ikke se noe annet unormalt.
Vannverdiene i karet er fine.

Noe annet som jeg kanskje må nevne, er at en ancistrus, som var kjøpt samme sted, døde noen timer etter at jeg hadde den over i karet.

Det har ikke vært dødsfall i dette karet før disse fiskene kom på lørdag.

Hva skjer?

Håper jeg fikk med meg den infoen dere trenger. Hvis iukke kan dere sjekke profilen vår, der står dette karet som "stuekaret", og der finner dere mer utfyllende om karet.

Synnøve
Nå vet jeg ikke om dette er tilfellet hos dere, men guppy er veldig innavlet og på grunn av det gi misdannelser hos yngelen som gjør at de ikke får leve. Jeg har aldri lest eller hørt om en slik kul, så det er ikke godt å vite om innavlene er årsaken her, men det er mulig.
hmmm... ja altså, for meg så det ut som en misdannelse, eller en cyste...
kan det ha vært det?
Hadde vel vært enklere å svare på med et bilde, men det er vel neppe særlig aktuelt.

Det som er ganske sikkert er at det neppe var sykdom eller noe smittsomt så lenge den var slik når den ble født, og ikke alle er slik.
vises ikke på builde vet du, for det er en nyfødt baby
Nei, det er derfor jeg skrev at det neppe er særlig aktuelt

Ville bare ta det lille forbeholdet det faktisk er å ikke ha sett noe med egne øyne
Tilfeldig bekjentskap
© Marius Solberg
Reklame for plussmedlemskap