Luftbobble i silikonen

Oppdaget en luftbobble i silikonen nederst på den ene langsiden. Bobblen er avlang på en måte, men det er silikon rundt hele slik at det er tett. ER dette trygt? Er ca 2,3,4mm silikon på hver side.
Legge ny silikon på gammel?
Vil det gå bra og fjerne noe av silikonen over den bobbla(kun det som tyter ut, ikke det som limer selve glasset), for så og rense plassen med aceton, før man legger på et nytt lag silikon, kun på den langsiden som bobbla er på? Eller må jeg fjerne all silikon på hele karet og legge alt nytt?

Kan vell nevne at karet er helt nytt, kjøpt fra dyrebutikk så silikonen er ikke brukt/gammel. Står vann i karet nå for og holde liv i noen planter, men det luftbobbla gjør meg nervøs. Får det for meg at den blir større og større.
Bilder av bobbla
Slik ser luftbobbla ut, og ja den går et stykke bortover glasset også.

[External Image]
[External Image]
Tror ikke det skal være noe problem. Men hvis karet er helt nytt så ville jeg ha reklamert, og krevd ett nytt akvarium. Dette er jo helt klart en fabrikkfeil.
Hmm. Mener jeg har lest noe om at en boble i silikonen gjør det endel svakere. Så for å unngå bekymringer så vill jeg helt klart ha reklamert og fått nytt kar
Ok, da er det avgjort. Skal stikke og få det bytta i morgen før jobb. Føler meg veldig utrygg på det. Pga bobbla, så tror det er best og bytte det.
Får nytt kar i neste uka
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Odland
Reklame for plussmedlemskap