Jeg holder meg her på nybegynner

for jeg begynner å føle meg mere og mere grønn!
Gjorde en "egg" oppdagelse i går, d bare må være egg,ca 1,5millim store?
Har et brun glasskrukke liggende i akvariet, og innerst rundt kanten ligger det egg(som jeg tror) langs kanten med jevne mellomrom. Men d merkelige er at jeg stort sett har levendefødende fisk, bortsett fra 2 fantomtetra,2 blodtetra ,eller sebrafisken legger vel egg den også,men uansett av d jeg leser om disse fiskene så legger de ikke egg sånn? dessuten finner jeg ikke ut at jeg har noen "hunne" av tetraene.
Å ja,jeg vet at de bør være flere av tetraene,men de var i ett knøtt av et akvarium jeg overtok hos noen og så erd bare blitt slik.
Men ingenting er jo som jeg leser om adferden til disse fiskene heller,de holder seg for d meste på bunn nivå,og en av de bor fast nærmest i krukken.
Nå har jeg to Coryer,men jeg har ikke tatt de med i vurderingen. Vel jo mere jeg skriver,jo mere blir jeg i tvil...kanskje fantasien min som spiller meg et puss))
Hmm ... det er jo fullt mulig at noen av fiskene dine har lagt egg

Av de du har så kan vel en del legge egg, tror jeg. ..
Både sebrafiskene og tetraene sprer eggene sine. De eneste av de du nevner som fester eggene sine er corydorasene så det er store sannsynligheter for at det er de som har vært bortpå.
Hvis eggene var hvite også, så stemmer størrelsen greit med Corydoras-egg. De er oftest mellom 1 og 2 mm store, avhengig av art.
Og av de artene du nevner, så er Corydoras den eneste som klistrer eggene sine fast i noe.
Høres ut som corydoras ja, men er ikke eggene vanligvis gule?

Hadde noen Aspidoras, som jo er i nær slekt - de hadde gule/orange egg.
Javel...
Da lar jeg d gå sin gang,så får jeg se... skulle d være slik at d er coryene,så må d være rent utrolig, d er vel knapt en uke el noe sånt siden jeg måtte sitte å dytte i de å gjenopplive de for hver gang de slukkna?
Får se,hva d enn er så har jeg ingen mulighet til å klekke de andre plasser enn der de er, å da regner jeg med "matvrakene" eter de visst de skulle klekke.
Har forresten bestilt sand over nettet, sånn råda sand,som ble anbefalt her. Det ble jo en heller dyr fornøyelse, men da får jeg i hvertfall sand og kan sette opp akvariet til Coryene igjen å så får d stå til d er klart for innflytting.
Hmm,i skrivende stund sitter jeg å lurer på om jeg kanskje bare skulle flytte hele krukka over i "dverg" akvariet mitt- ser mørkt på å skulle flytte eggene på egen hånd, tror jeg må ta meg en surferunde her inne å se om jeg finner en løsning ellers får jeg vel ikke sove i natt
Aspidoras har jeg aldri hatt så eggfargen der kjenner jeg ikke til, men de aller fleste Corydoras egg er hvite med en gang de er lagt. Som frostet glass hvite, på en måte. Deretter mørkner de det neste døgnet, og noen blir nesten ravgule eller brune til slutt.

Trygve Lillefosse
Høres ut som corydoras ja, men er ikke eggene vanligvis gule? Hadde noen Aspidoras, som jo er i nær slekt - de hadde gule/orange egg.
Greit å vite Mona

Skal selv skaffe meg en corydoras stim
Tilfeldig bekjentskap
© Christian Berrum
Reklame for plussmedlemskap