Hvilken type sand til 325l ?!

Det er biltema sand, og den må ikke være så støvete at den går inn i filteret og det med røttene, at de blir kvalt..
Hvor stor kornstørrelse?

Helst grovere enn 0,4 mm
Det er den "groveste" utgaven av Biltemasand som brukes mest til akvarier, tror den er 0,3-1,0 mm i kornstørrelse.
Har den i alle mine kar, og har ikke noe problem med at den kommer inn i filtrene.
0,3-1,0 mm er den groveste sanden fra Biltema ja.
Skal du ha grovere må du finne en annen plass
Okay, ja det endrer vel på en del ting (:

Men hvis du brukte denne sanda, måtte du vaske den mye før du tok den oppi karet? (:
Har ikke vasket sanda, og vannet var klart fra første minutt her hos meg.
Aldeles ypperlig sand å bruke, er min erfaring
Jeg har aldri vasket biltemasanda før jeg har hatt den i karet, og vannet er klart.

Jeg fyller vann først, og bruker et litersmål for å tømme sanda ned på bunnen, så slipper jeg å virvle opp sand mens jeg fyller i vann.

Jeg lar litersmålet med sand fylles med vann, fører litersmålet ned på bunnen og tømmer ut sanda. Enkelt og greit
Nå ble jeg lettet, for den forrige.. det ble en katastrofe, det er fortsatt støv i vannet, og jeg får aldri startet "innkjørings-prosessen" i karet med masse støv. Idag blir det biltemasand Og jeg kan endelig bli fornøyd
Den groveste biltemasanda har gått ut av produksjon, har nå bare 0,1-0,7 den fineste, og den er vel i fineste laget, sjekka i dag
Sjekket også idag, i kristiansand .. og der sa de at de ikke fikk den før februar-mars .. så da var det ødlagt for meg...
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap