Svamp

Er det noen som vet om jeg kan bruke denne svampen inni fluval 2 pluss. slik at ikke yngel blir suget inn i pumpen.


Kungs jumbosvamp før bilen, båten och husvagnen tål fett, olja och bensin.
Jeg ville heller brukt en bit blåsvamp som er beregnet til akvarier:P
Enig med Maretard, bruk kun svamp som er beregnet for akvarium.
Aldri godt å si hva denne bilsvampen er impregnert med.
Nei jeg er også usikker om den er innsatt med noe som ikke står. Bensinstasjonene sa den var uten såpe. Men kan jo være noe annet der uten vi vet det.

Hvor får jeg tak i yngel sikker svamp som er beregnet til akvariet. I pumpen er det jo svamp når man kjøper fluval 2 pluss, men yngel og små fisk blir suget inn i pumpet og det er dumt når man driver oppdrett.
Du kan modifisere fluvalen slik det er beskrevet her. Jeg har gjort slik med alle mine fluvaler, og det ser ikke ut som en eneste av mine apistoyngel har blitt sugd inn i filteret. De er 6 uker i dag og ser ut som de er like mange som den dagen jeg så de første gang

Blåfilter kan du kjøpe i mange nettbutikker, blant annet her og her.

Jeg foretrekker den grove eller mellomste. Den fine har plass til mange bakterier, men går tett en del fortere enn de to andre. Men hva du velger er helt opp til deg
Ja det er slik blå svamp/filter jeg ønsker bytte til. Må gjøre veldig ofte reint det som fulgte med og det blir tungvint. Pumpen går tett hver dag slik det er nå. Jeg ha satt en tynn strømpe utpå det svarte hylstet.
Hvilken str trenger jeg til fluval 2 + og hvor mange trenger jeg for å få tette hullen så ingne yngel blir sugd inn?
Er det denne som er egnet til fluval 2+
Hvor mange treng jeg http://www.webzoo.net/site/maler/x/?case_vis=visprodukt&kategoriID=183&produktid=2961&Navn=02.%20Filtervatt&HKatID=36









ElinH
Du kan modifisere fluvalen slik det er beskrevet [URLBLOCK1] Jeg har gjort slik med alle mine fluvaler, og det ser ikke ut som en eneste av mine apistoyngel har blitt sugd inn i filteret. De er 6 uker i dag og ser ut som de er like mange som den dagen jeg så de første gang :-) Blåfilter kan du kjøpe i mange nettbutikker, blant annet [URLBLOCK2] og [URLBLOCK3]. Jeg foretrekker den grove eller mellomste. Den fine har plass til mange bakterier, men går tett en del fortere enn de to andre. Men hva du velger er helt opp til deg :-)
Haster litt nå i dag.
Hvis noen ser denne, kan dere være snill og legge inn direkte link til den svamp som er og anbefale og som passer til min fluval 2+. Skrive hvor mange jeg trenger for å fylle pumpen min.

Takk!

Jeg må bestille akvire produkter i dag for å få det før jul. Så blir glad om none kan være snill og hjelpe meg nå.

Takk takk :=)
Bare kjøp en slik matte, en får alltid brukt for det som er til overs, eller det kan selges. Du skal jo skjære til en hel, firkantet kloss og putte den inni filteret istedet for både de svampene og den kassetten som ligger der. Du kan jo måle høyden og bredden på filteret så ser du sånn ca hvor stor den må være.

Forresten går det greit med en 5 cm tykk matte og heller lage to klosser som ligger ved siden av hverandre inni filteret. Egentlig ganske lurt også, i og med en kan renses mens den andre får være i fred. Mindre bakterier går tapt på den måten
Tilfeldig bekjentskap
© Jeff Rapps
Reklame for plussmedlemskap