Har 2 syke apistogramma viejita

Heisann.
Det begynte med at mine 2 prakbotia fikk hvitprikk. Jeg startet med medisinerig Faune mor-P og skrudde opp varmen til 29 grader (fra 24). Mine 2 praktbotia døde desverre.
Men mine 2 apistogramma viejita har og blitt syke, de har hvitt utslett på hodet og gjellene. Er det også hvitprikk?
"Hvitt utslett" er ikke nok beskrivelse til å svare. Ja, hvitprikk gir "hvitt utslett", men det er det også en haug med andre sykdommer som gjør.

Hvis det er hvitprikk du har, kan det forresten være en ide å skru temperaturen opp til 32 grader og la den bli der i noen dager. Da dør parasittene.
Se video'n av den ene apistogramma'n...

Plussmedlem
Ser ut som om videoen er veldig privat...
Jeg fikk ikke lov til å se den i alle fall
Til en annen gang så er det kanskje greit å vite at varmekur innebærer at temperaturen holdes over 32 grader (les mer i sykdomsartikkelen) og at varmekur og medisinering aldri skal foregå samtidig.

Når det gjelder det som vises på filmen så må jeg innrømme at det minner litt om bildene av columnaris som ligger her. Står ikke så mye om behandling av dette i sykdomsartikkelen, men siden dette er det samme som gir munnsopp så går jeg ut fra at den kan behandles med samme medisinen også, for eksempel esha 2000.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap