- Hjem
- Forum
- Stell og krav til planter
- Jbl plantenæring
Jbl plantenæring
Hei! Jeg skal til å kjøper plantenæring fra JBL og har hørt at næringskulene skal vare i ca 1 år. For det første: Stemmer dette?
Og så lurer jeg på hva som er forskjellen på "de 7 kulene" og "de 7+13 kulene"?
Ser at 7+13 koster dobbelt av de 7. Betyr dette at de er bedre eller at det er 20 stykker?
Og så lurer jeg på hva som er forskjellen på "de 7 kulene" og "de 7+13 kulene"?
Ser at 7+13 koster dobbelt av de 7. Betyr dette at de er bedre eller at det er 20 stykker?
Postet 13.12.08 kl 16:24
Postet 13.12.08 kl 20:09
Postet 13.12.08 kl 20:15
Postet 13.12.08 kl 20:19
Jepp, den største pakken inneholder bare flere kuler. Merkelig benevnelse på produktet synes nå jeg da.
Begynte å bruke disse i sommer og er foreløpig godt fornøyd. Har enda ikke hatt behov for ettergjødsling så de varer ihvertfall mye lenger en Tetraplantcrypto-tablettene som jeg brukte tidligere. I tillegg så har jeg mistanke om at crypto-tablettene "lekker" næring til vannet i og med at jeg har hatt oppblomstring av trådalger når jeg har brukt disse. Kulene fra Jbl har derimot ikke gitt noe sånt.
Om de virkelig varer et helt år gjenstår å se siden mine, som sagt, ble tatt i bruk i sommer.
Forresten så er disse kulene temmelig store så bunnlaget bør ikke være for tynt om de skal brukes.
Begynte å bruke disse i sommer og er foreløpig godt fornøyd. Har enda ikke hatt behov for ettergjødsling så de varer ihvertfall mye lenger en Tetraplantcrypto-tablettene som jeg brukte tidligere. I tillegg så har jeg mistanke om at crypto-tablettene "lekker" næring til vannet i og med at jeg har hatt oppblomstring av trådalger når jeg har brukt disse. Kulene fra Jbl har derimot ikke gitt noe sånt.
Om de virkelig varer et helt år gjenstår å se siden mine, som sagt, ble tatt i bruk i sommer.
Forresten så er disse kulene temmelig store så bunnlaget bør ikke være for tynt om de skal brukes.
Postet 13.12.08 kl 20:21
Endret: 13.12.08 kl 20:22
ElinHDet er 20 kuler i den store (egentlig teit å kalle den for 13+7 istedet for å bare ganske enkelt si 20! Hehe). Ellers er de akkurat det samme. Mathias: jeg bruker disse, og du har jo sett sverdplantene mine :-)
Ja, de var nettop det. Har enkt å få slike sverdplanter som deg!
Jeg forstod ikke helt når det stod 13+7.. Tenkte at det var 7 ordentlige og 13 små extra eller noe slikt
Desverre har de ikke de inne på lager nå men jeg får bestille senere!
Postet 13.12.08 kl 20:32
Endret: 13.12.08 kl 20:33
Her står det at varer ett helt år osv. Jeg visste jeg hadd lest det ett sted ller at noen hadde sagt det til meg!
Postet 13.12.08 kl 20:37
Ja, de skal visstnok vare et helt år, men jeg vet ikke om det er 100% riktig. Det jeg vet er at jeg plantet om på noen kar og da hadde kulene vært der i mange måneder, og når den kom frem igjen så var den ikke halvert i størrelse enda. Så om det kanskje ikke er nøyaktig 12 måneder så tror jeg faktisk ikke at det er langt unna
Postet 13.12.08 kl 20:48