Hvordan bli "kvitt" en stor scalare

Jeg overtok i høst et 160l akvarium med fisk, deriblandt en stor scalare. Den er for stor for akvariet mitt og jeg synes synd på den. Nå har jeg kontakta den nærmeste dyrebutikken, hatt annonse både her og på nettakvariet uten hell... Noen andre som har tips på hvordan jeg kan bli kvitt den uten å måtte avlive den?? Den er stor, fin og frisk så føles unødvendig å skulle avlive den. Sier takk for alle tips!!! Jeg vet ikke om det er en hann eller hunn...
Neste storauksjon burde være et godt utgangspunkt.
Plussmedlem
Auksjonen er et godt forslag

Klarer du (og fisken) å holde ut til 19. januar?
Fisken holder sikker ut - med tanke på det andre alternativet ditt...
Det høres fint ut!!! Når og hvor holdes denne storauksjonen? Og hvordan går jeg fram for å "melde den på" der? Må jeg ha med eget akvarium? Eller??? Aldri vært på en auksjon

Oslo akvarieklubb har hjemmesider

Klikk her
Plussmedlem
Loomis
Klarer du (og fisken) å holde ut til 19. januar?

Oops...Du må nok holde ut til 31 .januar Den 19. var nok i år...
Et par uker gjør ingenting

Men i regelverket til OAK så står det at fisk som normalt lever i par, kun kan selges i par, vil scalare være en av disse? Og må jeg melde meg inn i OAK for å delta på storauksjonen?

Scalarer selges ofte single.
Nei, du trenger ikke være medlem i OAK.
Det hjalp vel å starte denne tråden for vips fikk jeg svar på annonsen min etter snart to mnd forsøk Så da blir nok scalaren glad når den får litt større plass å svømme på! Men skal ikke se bort i fra at jeg tar meg en tur på storauksjon alikevel (blir vel mulighet for å ta med fisk hjem i stedet for dit he he he)

Takk for hjelpen!!
Tilfeldig bekjentskap
© HaakonH
Reklame for plussmedlemskap