Farge på eplesnegle bebiser.

Vil de ha sin rette farge med en gang de er klekt. Eller tar det en stund før de får den? Evt. hvor lenge?
Du vil se antydninger til hvilke farger de får fra de er født men fargen utvikler seg og blir finere og finere etterhvert som den vokser seg større. Og striper kommer etterhvert. Hvis du ser at en snegle er gul men har noen mørke prikker så vil det bety at den får striper i tillegg.
Ok. For disse ser alle lys gule ut, er bittesmå så er vanskelig å se noen striper da. Men foreldra er stripete da. Men far er brun og mor er rosa...
Det skal bli spennende å se hva slags fargekombinasjon det blir mellom rosa og brun...Når du har kryssede snegler som legger egg kan du få mange forskjellige farger ut av en klase..
Hehe ja. Var liksom ikke helt planlagt disse bebisene da. Venta på et kar som ble knust i frakta. Men da de fikk egg måtte jeg jo bare prøve da. Har jo aldri hatt bebiser før disse. SÅ nå vet jeg litt bedre hehe. Så fra nå av er der rene kar, og De skal bli HELT rene før de får lov å få bebiser igjen

Foresten Heidi... Du har ikke msn? Hadde vert hyggelig å hatt deg der sån at vi kunne veksle litt sneglesnakk
Heidi Ingdal
Du vil se antydninger til hvilke farger de får fra de er født men fargen utvikler seg og blir finere og finere etterhvert som den vokser seg større. Og striper kommer etterhvert. Hvis du ser at en snegle er gul men har noen mørke prikker så vil det bety at den får striper i tillegg.

Jeg fik selv eplesnegle babyer igår MANGE...
Jeg lurte på det samme....alle mine er hvite,men jeg har ingen hvite voksne,kun røde,blå og lilla som går sammen....Jeg ser ikke antydning til farge på ungerne...Men kan farget snegle få hvite unger?
Jeg får vel bare vente å se.....hva det utvikler seg til....
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap