Ritas tråd om dyrene på kløfta. (side 4)

Det er fint :o) Jeg bor vel 10-15 min unna Kløfta. Hender jeg er der å handler :o) Korselig når man er flere på sånne auksjoner. Jeg kjenner ikke mange jeg heller.....
Uff nå er det så lenge siden jeg har vært her.

Nå har jeg solgt 60 L og 125 L pga helse.

Hadde ikke lyst men når helsa sier noe annet så må man tenke på fiskene snufs men sånn blir det når jeg nesten ikke orker å skifte vann så må man bare selge noen kar.

Så nå har jeg et hjørne kar på 190 L , juwell karet på 450 L og Resum 102 L i drift her hjemme.

Så det blir litt mindre vannskift

Legger ut noen bilder av de karene jeg har igjen
Hjelp som tiden går nå er det lenge siden jeg har skrivd her igjen.

102L har jeg solgt med alle fiskene som var i karet.

Så nå har jeg en 450L , 190L , 125L, 45L og 20L i drift her hjemme.

Skulle egentlig ha solgt 125L men mage følelsen så at det var helt feil så jeg kontaktet kjøperen og forklarte at jeg ikke ville selge karet han tokk det helt fint og forstod at det var vanskelig for meg å selge dette karet med fiskene.

På mandagen var jeg på mitt første møte med Lillestrøm akvarieklubb og det var kjempe spennende å høre på foredraget med Tor ( mosse mannen).
Jeg er så inponert at han kan snakke så mye om fisk uten å ha huske lapp foran seg ,han tokk de latinske navnene på strak arm trodde ikke det var mulig.
Etter foredraget var det en liten klubb auksjon så jeg fikk med meg en blå hann kampfisk , et par Xenotoca Eisen, kirsebær reker, mel orm og hvite mygglarver.
Så jeg var kjempe fornøyd

Det som er morsomt er at det er så mange hyggelige mennesker på klubbmøte.
Så nå må jeg prøve å ta en tur hver gang og melde meg inn i klubben

Legger med noen bilder
Grattis med flotte fisk og takk for sist. Veldig koselig og prates på møtet.
Hvis du ikke husker helt så er jeg dama fra Indre Østfold som har tanganyika dilla.

Mvh Linda
Hei Linda

Så klart jeg husker deg det var ikke så mange andre damer der !

Det var kjempe hyggelig å treffe deg, håper vi ses igjen på et eller annet

Du fikk jo med deg fisk du også , men jeg syns det var kjempe sporty av deg å komme helt til Lillestrøm så jeg håper det ga mersmak

Så hyggelig.
Kommer nok til og ta meg en tur i ny og ne. Ikke bare fordi det er hyggelig og treffe andre akvarister, men syntes det er viktig at klubbene holder litt kontakt.
Er opprinnelig fra Akershus og har jobber på Strømmen i mange år mens jeg bodde på Frogner i Sørum. Savner "hjembyen" innimellom se

Tror vi i Østfold omtrent er klubben med høyest andel damer. Hele styret vårt er damer så her kakkles det ofte..hehe..
Arne M fra Lillestrøm tok med seg en hyggelig mann og kom på møtet vårt så man kan jo kanskje si at han strakk ut armen først..hihi

Ha en fortsatt flott natt.
Mvh Linda
Nå blir jeg gal , vannverdiene i 190L er helt sprøe så nå har jeg byttet 50L vann og håper det holder så fiskene har det bra.

I dag har guttungen ordnet 43L sin og tatt ut alle de falske pyntegjenstandene og satt inn en stor rot isteden for. Han ville ha et naturlig kar sa han

Det er ikke så mye som skjer på akvarie fronten men jeg lurer på om jeg skal ta meg en tur til Moss i morgen å se om jeg finner noen godbiter.
Man vet jo aldri

Men sånn er det vel når man bare har 5 kar.
De blå eplesneglene legger maiskolber over alt så nå kryr det av bebiser i 190L
I dag var jeg en tur på Jessheim storsenter og da måtte jeg bare en liten tur innom dyrebutikken ( buddy) og der så jeg noen kjempe fine Black Molly så jeg tokk med meg 5 stk hjem det er greit med litt nytt blod. 2 hanner og 3 huer.

Så nå driver jeg å venner dem til vannet i 125L.

Han som jobbet i butikken var kjempe koselig og så tålmodig for jeg fikk plukke ut akkurat den fisken jeg ville ha og det var ikke så lett med et så fult kar med molly hehe.

Fikk til og med avslag en fisk gratis
Jeg skjønner ingen ting i går var vannverdiene i 190 l helt på tryne å i dag er de perfekt. Jeg byttet mye av vannet men jeg hadde aldri trodd at vannverdiene skulle bli bra så fort så nå begynner jeg å lure på om jeg har gjort noe feil når jeg testet vannet.
Men pytt pytt nå er det bra og da blir jeg glad sikkert fiskene også.

Legger ved noen bilder det første er av gibbien min den går sammen med malawiene i 450 L , begynner å bli stor tenk den har jeg hatt siden den var bitte liten 6 år nå.

Det andre bilde er av 190 L .

Det tredje er av kampfisken jeg kjøpte på Lillestrøm auksjonen syns det er en kjempe fin hanne kjøpte den som hue men jeg ser nå at det er en hanne.
uff nå er det en mnd siden jeg skrev her men nå på denne årstiden har jeg for lite timer , det går i ett.

Det skjer ikke så mye på akvarie fronten nå men jeg har fått noen yngel på molly, guppy og noen av malawiene som tygger.

Jeg har luket ned i alle kar så plantene ikke blir for store så det blir ingen bilder for det ser litt tomt ut ,når man tar en sånn skikkelig sjau.

Nå på sommeren blir det bare å bytte vann på akvariene men etter sommeren vil hobbyen ta seg opp igjen. Sånn er det bare

Så jeg ønsker alle her inne en god sommer
Hei
fine bakrunner..har akkurat laget en selv..men hvor kjøpte du topcoat'n henne? å brukte du bare vanelig akrylmaling under??
hei unnskyld at jeg ikke har svart før brukte Lady interiørmaling og toopcoaten kjøpte jeg i en butikk på Alnabru husker ikke hva den heter men tror det var noe med stein ligger bortover sammen med flise butikkene.
Ja nå er sommeren over så nå har jeg igjen tid til fiskene.
I går byttet jeg bort xenotoca eisen mot klore reker. Så får jeg prøve det.
Driver nå å luker i karene etter sommeren for det var helt grodd igjen sånn blir det vel når man bare bytter vann.

Får se om jeg får tatt noen bilder etter vært
Ahh.. som oss andre stikker du også hodet ned i karet igjen etter en lang sommerferie..hehe..
Gleder meg til oppdateringer på tråden din. Kanskje vi til og med treffes igjen på et møte i Lillestrøm.
det er rart med det der plutselig så er det ikke så nøye med åssen det ser ut pga sommereren og nå kjenner jeg at det begynner å klø i fingrene igjen til å henge over karene hehe.

Har gått over de fleste nå men har igjen 190 L hjørne karet og da skal jeg ta nye bilder.

I morgen skal jeg til Amundsen å hente meg noen kakadueciklider dem skal jeg ha i 125L.

jeg har tatt ut 8 egg fra 125L og er litt spent på hvem cory som har lakt dem ut.

Jeg skal prøve å bli med på møter så jeg håper du kommer igjen Linda kristin.
det ble ingen kakadue ciklider på meg for dem hadde ikke kommet enda.

i dag har jeg strippa 4 malawi huer for yngel og i morgen skal jeg skifte vann på alle karene og luke i 190l.

så får jeg vel ta noen bilder
Det var synd da, men den som venter på noe godt venter ikke forjeves.

Gleder meg til bilder av karene dine.
Grattis som mormor til malawiyngel.
Bilder av 450l
Hyggelig at du stakk innom Linda Kristin, det er alltid kult med yngel ,dem er så søte.
Tilfeldig bekjentskap
© Høyer'n
Reklame for plussmedlemskap