Ritas tråd om dyrene på kløfta. (side 5)

Hei hei du så flotte bakgrunner du har laget må si du er kreativ gitt.... knall fint
Hjelp
ser du hvem Malawi dette er???
Stilige kar du har der Rita. Og flott fisk.
Legg gjerne ut flere bilder.
les tråden og den skal følges for mer kreativitet, den hula du laga var jo rett å slett stilig

Mvh Per
Flotte kar du har.
Og de bakgrunnen og hulene du laget var jo knall. Ga meg masse ideer til 180literen jeg skal sette opp.

Espen
Tusen takk fra alle.
i dag har jeg kjøpt meg en plante pakke så det blir spennende å se om den kommer i posten, hun skulle sende den på mandagen så den ikke blir liggende på posten i helga.

Legger ved noen bilder fra malawi karet

Legger ved noen bilder fra de andre karene

1 ) L-144 hanne han bor i hjørnekaret 190L







2) Scalare






3 ) guppy hanne
Sånn nå har jeg endelig fått fiskene jeg bestilte fra Amundsen. Skal legge inn bilde etter vært men de er litt sjenerte enda så jeg ser dem ikke, stakkars små

Malawi ynglene vokser men det går så trekt, dem skulle ha vært som molly og guppy dem vokser jo fort opp

Å så til dem som stikker innom dere er hjertlig velkommen tilbake det er morsomt at det ikke bare er meg som leser her.

Det er ikke så mye som skjer når man bare har 5 kar savner litt å ha flere men men

Jepp, jepp. Kunne ikke vært mer enig. Malawiyngel vokser ikke akkurat med "speed of lightning"..hehe, men det er desto mer moro når de blir voksne. Det er noe med å se sine små vokse opp.

Nydelige blider av fiskene dine Ritus. Ser frem til bilder av dine nye "bebiser"
Å så til dem som stikker innom dere er hjertlig velkommen tilbake

Sånn nå er jeg klar til å skrive her igjen , jeg brakk høyre armen og fant fort ut at den trenger man når man skal drive på dataen å styre musa med venstre var skikkelig vanskelig, men nå er gipsen av og armen trent opp igjen til å brukes så nå skal jeg prøve å skrive om det som skjer i karene mine.

En ting fant jeg fort ut at med brekt arm så fikk bare fiskene vannbytte annen hver uke, men det ser ikke ut som om dem brydde seg om det.

I karet til guttungen som husa malawi yngel og noen lilla eplesnegler ble det litt mye foring her i midten av Desember pga jeg hadde sakt at dem trenkte litt oftere mat enn han var vant til så når han fora så tokk han i litt ekstra så en kveld kom han ned å sa at det var skomm i hele karet hans for jeg hadde jo ikke fulgt med på noen dager pga armen. Jeg gikk å så etter i karet hans og tokk av lokket og det kom en råtten lukt rett opp i nesa så her var det bare å handle fort. Fanget alle malawi ynglene og putta dem i en bøtte og det er ikke lett med venstre arm men jeg klarte det til slutt så var det bare å begynne å slamsuge sanda for mat. Når karet var så å si tomt for vann var det bare å koke opp mere vann og helle på mere vann i karet så jeg kunne slamsuge opp alle restene med mat og det var ikke lite, maten lå som en graut i bånnen, stakkars eplesneglene og ancistriusene som bor der men det gikk bra. Dagen etter slamsugde jeg igjen for å være sikker på at all maten var borte. To dager etter uhellet kommer guttungen ned å sier at jeg må komme opp på rommet hans og oppi lokket der har eplesneglene lakt 5 kolber med egg er det mulig etter en sånn overforing og så mye vannbytter og ikke nokk med det men det kom 3 kolber til så nå har alle klekt og det lille karet hans er fult med søte lilla eplesnegler. Malawi yngelen måtte jeg putte i hovekaret men det ser ut som om dem var store nokk til å ikke bli spist så det endte bra . Han har også fått noen guppy i karet sitt så han venter bare på at det skal komme noen bebiser der også.
Sånn nå har jeg endelig fått luka og rydda etter at karene bare fikk vannbytte en stund. Fy flate som det gror igjen.

Legger ved noen bilder av 450L.

Sånn ser det ut i malawi balja.




her er bråkemakeren i karet.



Syns dette bilde var litt morsomt her kan man se hvor stor gibbin er de andre malawiene er voksende
her er noen bilder jeg syns ble litt fine
Får vel ta med eggeklasa til eplesnegla.





Her fant jeg et bilde av fuglene som drar sørover før vinteren syns det var litt stilig.





Dette bilde er bare så kult av barte Sara.
Flere fiskebilder




Perlemutt hue




Perlemutt hanne





Golden og flavus yngel
I dag tokk jeg å gjorde rein det ene filteret i 450 det er en skikkelig dritt jobb men når jeg tokk opp svampene så skvatt jeg skikkelig for der spratt det opp en indisk klorereke jeg trodde de var tatt av malawiene men nå har jeg en igjen. Han jeg fikk dem av trodde de ville klare seg sammen med malawiene men det gikk ikke, selv om dem var store så nå vet jeg det

Så nå går reka i en liten 30l helt alene.

ser ut som om den er frisk og rask men den er forferdelig sulten jeg la oppi en sånn tablett som er for reker og maller og den kastet seg over den med en gang, så apetitten var det ikke noe galt med har kjempe dårlig sammvittighet for de andre rekene som ble fiskemat.
Så ikke gjør samme feilen som meg.
Siden jeg fant en reke så begynte jeg å lete i karet etter de andre men fant ingen desverre.

Har også vært hos mamman min i dag på middag og boller med krem. Koste oss skikkelig
Nå prøver jeg å selge malawi fiskene mine pga at jeg har lyst til å prøve noe annet.
Men det ble litt rot for først prøvde jeg å selge alle samlet men eneste responsen jeg fikk var at folk ville kjøpe bare noen av fiskene så nå har jeg gjort om å prøver nå å selge dem i gruppevis, jeg bare håper at antallet stemmer det er ikke så lett å telle så mange fisker som svømmer rundt omkring for de vil jo ikke stå stille når jeg skal telle dem

Men hvis jeg får solgt alle malawiene så har jeg først og fremst lyst på å la det stå en stund med bare planter så de får satt seg skikkelig før nye fisker kommer oppi, savner planter og det går ikke ann å ha i malawi karet for de blir bare rivd i stykker.

Legger ved noen bilder av malawiene men det er nesten bare av den ene delfincikliden han elsker å bli tatt bilde av ser det ut som
Nå har jeg solgt alle malawiene han som kom i går tokk alle sammen det var litt deilig å selge alle samtidig. Han hadde aldri sett så store malawi før så han ble helt satt ut så det ut som . I dag når jeg stod opp tittet jeg inn i karet som jeg pleier og der ser jeg noe som kravler rundt å nei tenker jeg fikk vi ikke med alle fiskene, men når jeg ser nøye etter så er det en av rekene som jeg trodde var død så når jeg tittet litt nøyere ser jeg at alle rekene + en reke yngel er helt alene i karet så da ble jeg litt glad før da har jeg ikke tatt liv av dem som jeg trodde. Så nå har dem god plass helt alene i en 450l kar.

Nå driver jeg å bytter vann så jeg kan få ned ph og gh så jeg kan gå ut på jakt etter nye fisker og planter. Det gleder jeg meg til så jeg tenkte at til uka er det vinter ferie og da har jeg fri så da skal jeg ta en tur til Moss og se om han har noen fisker og planter som jeg kan tenke meg. Dette er nesten som julaften
Tilfeldig bekjentskap
© Elin Pedersen
Reklame for plussmedlemskap