Ritas tråd om dyrene på kløfta. (side 8)

her er fra 125 L

Rekene elsker algeballen






L-144 hua






L-144 yngel
Flotte bilder av Blå acara.
Fått tak i en stor gruppe med yngel, som jeg skal prøve å drette opp.
Tenker å beholde ett par selv.
Skal du prøve å skaffe en ny partner til en av de eller la de prøve litt til?

Espen
hei igjen

Hvis jeg skal finne en partner må det bli til hannen pga det er vanskelig å få tak i store Blå acara og hua er 15 cm mens hannen er mindre bare 8cm så hu syns han er nokk litt liten ser sånn ut bare hu ser han jager hun han bort stakkars.
Men hua har jeg hatt en stund hun fant jeg igjen i filteret etter at jeg hadde solgt alle acarane så hu har levd sammen med malawi og etter at jeg solgte alle malawiene så holt jeg henne igjen siden jeg skulle starte et ciklide kar. Tror jeg har innlegg lengre frem i tråden om alle acara ynglene jeg fikk
glemte å legge ved bilde måtte bare se om jeg hadde skrevet om alle acara ynglene og det hadde jeg gjort for det var jo dem som startet tråden her hehe.

Bilde 1 er acara hua







Bilde 2 er Scalaren min som jeg har igjen




Bilde 3 er acara hua
flotte farger.
Har hannen nesten like farger?
Hvordan ser du forskjell på kjønn. Husk at mine nå er 1-2cm hehe
Hannen er mye sterkere i fargen han er finest


Bilde 1 er hannen litt mørkt bilde men han er mye blåere






Bilde 2 er hua hu er mye mere blass i fargen
I dag har jeg vært å kjøpt meg ildbuk yngler 4 stk så jeg får håpe at det er forskjellige kjønn så jeg får et par
Bilde er tatt rett etter at de kom i karet så fargene vil vel komme etter hvert håper jeg hehe








Bilde av 450 L som de skal bo i




Palett paret mitt med yngel som bor der også
Legger ut noen bilder av saene mine det er vel den fisken som er mest hatet ser det ut som jeg har 6 stk og de flytter rundt i forskjellige kar hvis jeg får skjegg alger men de bor i 450 L til vanlig. Hadde ikke klart meg uten sae hehe
Legger ved noen bilder av 190L juwell hjørne karet.
I dag har jeg begynt med å lage en ny innvendig bakgrunn til 190 L pga den som var der var så kjedelig. Ferdig kjøpt sort lurer på om det er en juwell bakgrunn så jeg tenkte at jeg skulle lage en egen.
Jeg har kjøpt styroform plater 2 stk som jeg har begynt å dele for jeg syns platene er litt for tykke. Kommer bilder etter hvert men nå er det ikke så mye å se på. Når jeg var på byggmaker fant jeg også noen rør som jeg tenkte at jeg skulle lage noen huler av.
Så nå har jeg nokk å henge fingrene i
I morgen skal jeg ta en tur i garasjen å finne frem noen steiner som jeg skal lime på rørene når jeg har kappet dem i den størrelsen jeg vil ha dem i , tror det kommer til å bli skikkelig kult.
Ritus
I dag har jeg begynt med å lage en ny innvendig bakgrunn til 190 L pga den som var der var så kjedelig. Ferdig kjøpt sort lurer på om det er en juwell bakgrunn så jeg tenkte at jeg skulle lage en egen. Jeg har kjøpt styroform plater 2 stk som jeg har begynt å dele for jeg syns platene er litt for tykke. Kommer bilder etter hvert men nå er det ikke så mye å se på. Når jeg var på byggmaker fant jeg også noen rør som jeg tenkte at jeg skulle lage noen huler av. Så nå har jeg nokk å henge fingrene i :-) I morgen skal jeg ta en tur i garasjen å finne frem noen steiner som jeg skal lime på rørene når jeg har kappet dem i den størrelsen jeg vil ha dem i , tror det kommer til å bli skikkelig kult.


Så arti! Skal bli spennende å se hva du gjør ut av det, for holder på med samme prosjektet selv nå. Husk masse bilder ;D
Hei Sissimor jeg følger med på ditt prosjekt også

I dag har jeg limt på forskjellige deler på styroform platene så nå ligger de til tørk.
Her er det til den ene siden på hjørne karet.
Og den andre siden.


Så får jeg se når jeg får tid til å legge platene inn med husfix.
Disse bildene burde vært først, her er platene før jeg limer på dem.
uff her går tiden så alt for fort så jeg har ikke kommet noe lengre på bakgrunnene.

På søndagen var jeg på Auksjonene i Lillestrøm og der fikk jeg med meg 3 stk Bedotia Geayi Madagaska Regnbue og det var jo bra for jeg har noen fra før av så nå blir de en fin liten gjeng, så fikk jeg med meg 4 stk. Farlowella VittataF1 grenmalle, 2 stk L-333, 10 stk. endlers, Rødøyetetra en hel stim og 7 stk Corydoras Sp Black.+ noen små varmekolber og 2 pumper ja det var vel det jeg kjøpte meg og nei nå glemte jeg kirsebær rekene runt 20-30 stk. Så det ble litt denne gangen også.

Det var veldig mange objekter på denne auksjonen så jeg syns det tokk litt for lang tid eller at de startet litt for sent , men det var en fin auksjon.

Drar nokk dit neste gang også hehe

å endelig fikk jeg tid til å male bakgrunnene til juwell 190 L hjørne



Her er den ene siden etter at jeg har formet bakrunnen med hus fix






Sånn ble den når den er ferdig malt.






Her er begge sidene ferdig malt





Her er den andre siden ferdig malt




Og begge sidene ferdig malt
Så får jeg håpe jeg får tid til å sette bakgrunnene i karet en eller annen dag for jeg er litt spent på om de ble litt for mørke. Men jeg skal ha en god del planter i karet så jeg tenkte at de ville komme bedre frem når jeg lagde mørk bakgrunn.

Her er Sara som ligger å følger med på meg mens jeg maler bakgrunnene.







Sånn så den ut før hus fix og maling





Og sånn ble den
Er de hulene godt festet? Hvis ikke kommer de til å brekke av og flyte opp.
Prøvde selv å lage slike huler, men måtte så mye stein oppå de at jeg til slutt forkastet ideen.

Utrolig flott laget ellers.

Espen
jeg tenkte å silikonere hulene fast i bånnen av akvariet.
Så jeg håper det holder
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap