Trenger hjelp. haimalle med merkelige sår.

Har hatt min haimalle i over et år og har mye glede av denne fisken. Den går i et selskapsakvarium på 325l. I akvariet er det forholdsvis kun rolige fiskearter(Gurami,molly,praktbotia(små), plecomalle) Forige helg merket jeg at det var noe rart på den ene sia av haimalla. Det var et slags sår. Har fulgt med på dette såret jevnlig og det har bare blitt større. Idag bestemte jeg meg for å sette den over i et lite 60l. akvarium uten andre fisker for å forhåpentligvis redde min kjære haimalle. Veit 60 liter er altfor lite, men fisken er jo ikke så stor (ca. 20cm) Har også et akvarium på 720l, men der har jeg bla. noen hissige juvel og Oscar ciklider, så jeg sto over det. Kan ikke skjønne hva sårene kommer av. Har lavastein i akvariet, men tviler på om det steinene som har forårsaket dette. De andre fiskene er veldig snille og har aldri vært noe tull før. Rart det plutselig kommer. Kan slike sår skyldes stress? Øynene virker veldig tåkete, og haimalla jakter ikke på mat som den engang gjorde.

Veldig gla for tips.
Det kan ikke være at den har kræsjet inn i et eller annet skarpt(?)
Tilfeldig bekjentskap
© LOFFA 2015
Reklame for plussmedlemskap