Apistogramma agassizii med bøy

Denne karen her har etterhvert som månende gått fått en mer og mer krummet kroppsfasong. Bortsett fra at han ikke er like opptatt av dama viker han å være i god form.

Er dette normalt når fisken begynner å trekke på årene?
Det er overhodet ikke normalt. Den fisken er veldig syk.
Hva som kan få ryggraden til en fisk å bøye seg så kraftig, er dessverre ikke noe jeg vet mer om. Skade?
Vet ikke hva det kan være, det har utviklet seg over tid. Det virker som det har stabilisert seg slik der er nå.
Han jakter og spiser, så ikke noe i veien med det. Jeg kan ikke se at det har vært noen andre skader etter kamp på fisken, men det er jo en mulighet.
Her er han fra april i år..
hallo=)
jeg har bare en gang i hele mitt liv sett en fisk som har samme bøyde rygg.
vis jeg forstod det rett har ryggen bare bødy seg mer og mer som fisken vokste?har du tatt fisken opp og kjent på ryggen om det er en liten byll eller klomp av noe slag?det jeg lurte på om det kunne være var en form for "fiske kreft",pga den fisken jeg hadde kunne du klart kjenne en hard liten byll der ryggen bøyde seg.men han oppførte seg ikke syk som du sier,men han er nåkk det.jeg kan desverre ikke fortelle deg hvilken sykdom det er,men det beste du kan gjøre får fisken din fram over,hvis han ikke virker og ha det vond,er og ta godt vare på den fram til den dør av seg selv.men den gode nyheten er at jeg opplevde aldri smitte,så jeg tror du tykt kan ha den sammen med di andre=)lykke til=)
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap