Kan dette gå?

jeg har et gammelt akvastabil 320 liter. Å jeg lurer på om jeg kan bruke det til kalt saltvann. Kan dette gå?
Det blir nok ikke så pent... metallet i rammen vil ruste og korrodere, og dersom det utsettes for saltvann lenge nok vil det rett og slett smuldre bort.

Jeg tror et helglass-kar definitivt er best til saltvann, men det er nok ikke umulig å bruke rammekar heller.
kansje vist jeg deker metalet med foreksempel akvariesilikon.
Jeg tror dette vil gå helt fint.
Vist dette går så har jeg saltvannskar til sommeren
Jeg vil gjerne ha andres meninger.
Man bygger jo hele skip i aluminium så ett akvarie bør gå helt fint. Det som kan være ett problem er om du har stål sammen med aluminium i sjøvann da det vil føre til at aluminiumet tæres bort. Jeg tror ikke at dette vil ha noen betydning for deg likevel.
mener dere at det er 50-50 sjangse?
Er nok nærmere hundre prosent tjangs for at dette vil gå bra.

Se her. Så om jeg forstår det rett så trenger du bare male eller silikonere de øverste listene som går rundt karet for å forhindre at eventuelle gifter ikke skal komme opp i akvariet. Jeg antar at dette har blitt gjort bare for å være på den helt sikre siden.
da har jeg alt untat skumer.
Noen som vet hvordan jeg kan lage
En stor nok skumer(har bare en til
60-80 liter).

Jeg gleder meg til det blir varmere ute
Så jeg kan begyne!(pappa sier jeg må
Vente)
Har selv hatt saltvann i rammekar, har ikke hatt problemer med rust men saltkrypet er et ekstremt irriterende problem. Det har vist seg å være verre på rammekar som akvastabil enn andre kar.

Etter ca 1-2 uker så vil du ha salt som ligger nedover utsiden av hjørnene og du vil finne det mellom rammekaret og stativet\bordet. Det er fort gjort å tørke vekk men det faller lett ned på gulv\bord så pass på å vaske der også. Å ta på det med kun hender kan føre til irritasjon.

Det er hvertfall det jeg har erfart da

Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap