Ancistrus mobber afrikansk sommerfuglfisk :(

Hadde aldri trodd at ancistrusen skulle mobbe sommerfuglen siden de lever så adskilt, men det gjør den. Malla tar rennafart og bkser opp og dulter i sommerfuglen ganske så ofte. Aner ikke hva jeg skal gjøre. Har ikke lyst til å selge noen av dem.. Malla har vi hatt i 4 år.. og sommerfuglen er en super yngelspiser.. Hmmm..Noen forslag?

Har vurdert å selge sommerfuglen og sverddragerne og få neontetra eller lignende, men man blir jo litt knytta til de søte små..

Kanskje Ancistrusen ser fargen og formen på den i overflaten, og tror det er en rival? De har det med å knuffe truende på hverandre når de kriger om et territorium, så den lurer vel fælt hva denne snålingen gjør i overflaten...

Har du hatt den afrikanske sommerfuglfisken særlig lenge, eller er den ny i karet? Hvis den er relativt ny, kan det hende Ancistrusen skjønner fadesen etter en stund.
He he... jeg tror den er litt treg i oppfattelsen, for den begynte ikke med det før for en mnd siden, og jeg har hatt sommerfuglen i et halvt år eller så..
Vet ikke helt om dette kan hjelpe, men hvis du skaffer en del flyteplanter blir sommerfuglen vanskeligere å se?
Tilfeldig bekjentskap
© Thomas Agnor
Reklame for plussmedlemskap