Gard erik's fiske-eventyr (side 10)

Høyres ut som du har fått flott fisk! Hadde vore spanande med yngel på dei.

Du får setja skalarane i pensjon på skulen så lenge, inntil du får deg større kar. 160 Liter er litt lite til vaksne Skalarer veit du.
Du kan då få dei att i god kondisjon når du vil.

Me kan snakkast på måndag.
Eg tok kakaduene over i 70 literen i går=) Det går sikkert fint, da er de der alene utenom kuhlii ålene og rekene og de 2 små ancistrusene.

Har tatt litt bilder, men kakaduene gjemmer seg ennå, så fikk bare et dårlig bilde av hannen. Det skal komme mer bilder etter hvert=)

I morgen skal eg få låne en hule av Rose, i tillegg til kokosnøtt hula eg har.

Bilde 1: Kakadue hannen

Bilde 2: Karet sånn som det ser ut nå
Har også tatt to scalare bilder som eg blei ganske fornøyd med=)

[External Image]
Da har eg fått hule av rose og alt er klart, da er det bare å vente.... og vente....

Men eg kan ikke se hannen noe sted nå, kanskje den er inne i hule og passer på noen egg? Det hadde jo vert supertøft=) Skal prøve og få til litt bilder av kakaduene og akvariet med hula=)
kakadue hannen var inne ihula i går, men den er der ikke nå lenger...

Legger ut bilde av kakadue hunn og en av sulawesiene eg kjøpte av Heidi Ingdal=)
Nå lurer eg på om det holder på å bli noe egg her.. Paret har jagd vekk den lille ancistrusen som hadde okkupert hula, og nå passer hannen på i åpningen. Men eg er ikke helt sikker..

Men over til noe helt annet, eg har fått meg hjemmeside! Hvis noen har lyst og gå innom og se, skrive i gjesteboka, så er den her. Den er ikke ferdig ennå, er bare begynt=)
Hannen er veldig masse inne i hula si fortida ja, spenning pågår=)

Det begynner å nærme seg storauksjon nå, gleder meg skikkelig! Men det var jo litt dumt at det ikke skulle være noe foredrag..
Det skjer ikke stort her for tiden.. Kom hjem i dag etter skitur på Hovden, det var gøy. Men mens eg var borte har scalare hoa mi dødd... Det var veldig trist.. Men eg trur eg skal ha hannen ennå. Rose sa at eg kunne få ei ho av hun. Hun har jo fine scalarer.

Slamkryperen har fremdeles ikke spist, men siden han lever ennå, må det være ett eller annet han overlever på.. Mystisk, det der.

Kakadurparet har ikkje fått yngel ennå, men i en periode svømte de masse i lag og hannen var veldig masse inne i hula. Men eg får bare vente og se.

Eller holder eg på å lage en egen nettside. Den er ikke så bra da.. Men det er jo bare på gøy. Skriver ikke adressen nå, siden den ikke er ferig.

I morgen har eg bursdag, og eg håper eg får noe til akvarie eller noe sånt. Auksjonen og er jo snart. Hadde vert kjempe gøy om det kom en liten gruppe med corydoras weitzmani. Da skal eg ha de altså!!
Har snakket med Rose på skolen i dag, og eg skulle få en ny scalare av hun. Det var bra, hun er veldig snill=) Eg skulle få en kjønnsmoden naturvariant med fine striper. Hun sa en megen pen hun, og da må den jo være fin, siden hun har så mangen fine=D Skulle få den på Onsdag, så har sagt i fra til scalare hannen som er alene igjen at det kommer ny dame på Onsdag. Da blei den litt gladere=P Neida, men eg gleder meg til det.

Er fjortis i dag, 14 år. Har fått 200 kroner allerede i dag, men besøk kommer ikke før om en stund.. Skal ha noen venner på fredag og familien på Lørdag.

Det blir forhåpentligvis masse penger til storauksjonen. Men eg er faktisk ikke sikker på hva eg skal kjøpe... Har ingen peiling på hva eg vil ha... Planter og corydoras weitzmani. Håper inderlig at weitzmani kommer!


Skal selge l-066 malla mi også.. Skal også selge litt vallisineria nana. Lurer på om eg skal sende en mail om å få selgernummer på forhånd, tror eg skal gjøre det, så er eg sikker.
Gratulerer med dagen Gard Erik.

Det er jo griet i ha litt penger før storakusjonen.
Tusen takk Magnus!

Ja, det er allltid greit, du vet aldri hva som kommer.
Mens eg venter på bursdagsbesøket, har eg jobba mer med hjemmesida mi, og nå begynner den faktisk og ligne på noe. Det er egentlig litt vanskelig syns eg..

For dere som vil ta en titt, heter den www.erstad.no
I går kom den nye scalare hoa i hus. Den er mega fin!! I går gjemte hun seg bak i en krok og ville ikke ha mat, og i dag gjemte hun seg litt, men ikke så mye. Hun har spist også.Hun er jo mye finere enn hannen min.

I morgen skal eg ha venner på bursdagsbesøk, da blir det kanskje litt mer penger til auksjonen=) I tillegg familie besøk på Lørdag. Auksjon på Søndag=) Eg gleder meg sånn! Er så spent på hva som kommer!

I morgen er det norsk stil på skolen, hater det!
I dag har eg vert på auksjon!=D Det var gøy. Kjøpte masse planter og 3 stk. corydoras black. Men eg lurer på om den ene er syk.. Den har ikke barter, og mye mindre finner enn de andre, pluss det er små hvite ting ytterst på finnene som ligner på mark av bomull? Legger ved et par bilder, du ser det ikke så veldig bra da, men håper noen kan hjelpe! Hjeelp!!

Bilde 1: Her kan du se at bartene mangler, og kvite ting rundt over hele fisken, og små og opprevet finner med hvite ting på.

Bilde 2: Litt mer av finnene.

OBS! Det er omvendt.
Ser ut som den fisken har hatt det litt røft. Ser mest ut til at den har tilløp til sopp.
Stell den slik jeg foreslo tidligere i kveld. Følg med i noen dager, og om du ikke ser bedring så kan du medisinere. Jeg har god soppmedisin

Her har eg et bilde til fra i dag. Den er veldig tynn også.. Det hvite på kroppen er på fisken, ikke på vinduet..
HUFF! Den såg ikkje bra ut nei. Korleis er dei andre du kjøpte samtidig, er dei og tynne?
Skal også legge ut litt bilder av andre ting eg kjøpte=)
Det eg til slutt kom hjem med var:
- 3 stk. Corydoras sp. black
- Lotus zenkeri
- Ludwigia repens "rubin" (Enorm!)
- En svær sverdplante
- hydrocotyle leucocephala

Fikk også snakke litt med Sølvi, hyggelig!=)

Bilde 1: hydrocotyle leucocephala
Bilde 2: Ludwigia repens "rubin"
bilde 3: Lotus zenkeri
Til slutt legger eg ut et bilde av en frisk corydoras, må ha flere, siden de kun er 3, får se om noen har 2 til overs=)

Legger også ved et bilde av den nye scalare hunnen eg fikk av Rose. Helt nydelig!
Veldig kjekkt å snakke med deg og Gard.Erik

Den coryen så neimen ikke god ut .Det hvite du nevner ,står det ut fra kroppen ? Hvis du ser med forstørrelsesglass på det ,kan det se ut som det beveger seg. Tanken min var nemlig at det er parasitter,men det er jo ikke så godt å se skikkelig på bilder.
Tilfeldig bekjentskap
© Ir
Reklame for plussmedlemskap