Gard erik's fiske-eventyr (side 11)

Nei, har ikke forstørrelseglass...

Det endte med død på corydorasen. Håper bare så inderlig at de andre ikke har det! Eg tok den med til Rose U og hun så på den under mikroskop. Da sa hun at det ikke var parasitt, men det ligna på sopp. Og at det ikke smitta, men de andre kan jo ha det fra før, men eg vil ikke tenke på det..

Forresten ser scalare hua mi ganske gravid ut nå!=) Posen er ute og skikkelig rund mage, likt med hannen. Hadde jo vert kjempeartig om de har blitt et par allerede=D
Det har ikke blitt noe egg ennå med scalarene allikkavel..

Så veldig masse aktivitet på de 2 corydoras black'ene mine i går, men tror ikke det ble noe av det.. Men de skal faktisk få seg nye kamerater!=)
Skal få kjøpe 3 stk. av Sølvi=) Hun er snill, eg spurte hun ikke om å få kjøpe engang=P Skal kjøpe de på klubbmøtet nå i mai, gleder meg til det=D Skulle få en voksen hann og hunn fra leksgruppen hennes, og en ungfisk.

Legger ved et bilde av den ene corydoras black. Skulle prøve å få det med i fotokonkurransen, men det ble for høgt, men eg må jo ha med halefinna.
Takk skal du ha for god omtale Gard Erik
Men jeg vet at du har ønsket deg disse lenge og ble så glad på dine vegne da du fikk fatt i 3 stk. på auksjonen. Da den ene døde synes jeg dette var så leit at jeg tilbød deg å få kjøpe et par av meg . Hadde jo ikke i utgangspunktet tenkt å selge noen av disse, men i et angrep av snilllisme så ble det sånn
Vet hvordan det er å ønske noe sterkt og har selv fått en snill mann til å hjelpe meg med å få mine green laser i hus .Kjekkt å kunne hjelpe litt i blandt
Skulle bare mangle, Sølvi=) Eg er kjempeglad siden du gjorde det!=D Du er kjempesnill

I dag har eg vert i Bergen. Der kjøpte eg meg grøntfor, for eg var tom. Eg kjøpte også den "nye" tropica master grow, plant nutrition liquid som er flytende plantenæring og eg kjøpte også plante tabletter. Til slutt avsluttet eg med noen melormer, for å se om slamkryperen min ville ha det. Eg kom hjem, og tok oppi melorm. Da kom ikke slamkryperen på lenge, og eg så etter han, og da eg løfta på en sten kom han fram. Men han enset ikke melormene.

Plutselig begynte han og bli slappere, slappere, slappere, datt om til siden, pustet tungt, sluttet å puste, døde.. Da ble eg trist... Begravde han ute i blomsterbedet til mamma, sammen med de "sjelene". Dert var trist..

Etterpå hadde eg ingenting og gjøre på, bare kjedet meg og tenkte på Ingolf.. Da måtte eg finne på noe å gjøre, så eg tok ut all innredning i karet, grusen og sanden, og vannet. Tok ut karet og spylte det skikkelig reint, og vaske pumpa i vasken på badet, så nå er alt reint og fint, men eg må jo begynne alt på nytt nå da, siden eg vaska det i helt rent vann. Men det går fint. Skal iallfall ha reker der=)

Ble litt masse dette=)
Synd det med slam kryperen din
Uffda så leit , ikke greit å miste en av "kjeledeggene " sine

Kanskje du skulle prøvd å ha en til igjen men som du visste spiste før du kjøpte den ?
Ja, eg burde kanskje begynne på nytt.. Men eg tror ikke slamkryper egentlig var noe for meg..

Har bestemt meg for at eg vil ha blå tigerreker i 64 literen i tillegg til klovnkilli. Og pluss at eg kan bruke det til yngelkar hvis det blir noe yngel på meg=) Har også tenkt at eg kan ha en innvendig 3D bakgrunn. Og sand i bunnen.

Har kontaktet en som eg skal kjøpe tigerreker av når karet er skikkelig innkjørt. Da blir det 10 stk. Skal også kanskje kjøpe en rekepleie pakke som Michael Niesar pakker sammen med masse forskjellig=)

Hvis du har noen klovnkilli du kan selge til meg, må du bare si ifra
Høres ut som en god plan det

Tror ikke klovnekillier er så lette å få tak i men det er jo mulig en butikk klarer å bestille de for deg.
Ja det blir skikkilig stilig med tiger reker og kilii, har den reke pleie pakken selv er virkelig til og anbefale
Ja, tenkte at eg ville ha litt fart samtidig med fargerikt=)

Nå er det ikke lenge til klubbmøtet=D Men eg lurer faktisk på om eg skal ta corydoras blackene over til 70 literen, så får både blackene og trilineatusene et eget kar=) Men da må eg gjøre noe med 70 literen, for det er så masse oppi der.. Eg må ta ut noe da, men eg må jo ha huler til kakaduene.. Vet ikke helt hva eg skal gjøre med det.. Hadde jo vert fint med den rota eg kjøpte til det karet, den er jo så fin gjemmeplass for corydoraser, men det er jo ikke huler til kakaduene da...
Det ble til at i går tok eg ut rota og hula som var i 70 literen, og tok oppi den som eg kjøpte til karet. Men etter eg gjorde det, har kakaduene gjemt seg.. Hannen er mest framme, men hunnen har eg kun sett en gang i dag.. Da kom hun ut fra alle plantene bak rota. Tenk hvis det er egg?=) Det hadde vert kjempegøy=D

Det blir til at corydoras black'ene skal gå i 70 literen. Det er kanskje litt bedre sjanse for at de vil legge egg. Det hadde vert kult det!

Gleder meg til klubbmøtet=) Det blir gøy=D
I går var eg og Discus 123 på klubbmøtet. Det var gøy Fikk snakke med mange andre akvarister. Det var også et lite foredrag om levendefødere. Det var artig.

Kjøpte jo også 3 nye Corydoras sp. Black av Sølvi=) De er så fine! Nå er de 5 stk. Men hun anbefalte å ikke ha de i 70 literen med kakaduene, for kakaduene kunne bli aggresive. Så de går i 160 literen med alle de andre corydorasene. Den hunnen eg fikk med, er skikkelig feit syns eg=) Men den skal sikkert bli enda feitere hvis hun tenker på egg. Men det er den tjukkeste eg har sett på ekte. Men det ser ut som de har det bra=)
Kjøpte også noen catappa blader. Det blir sikkert artig med de møtene, men det blir jo litt seint hjem da.. Vi måtte gå før det var slutt for å nå siste fergen.. Eg kom hjem ca. halv 12.
Yahoo! Alle sammen overlevde=D

Rett før klubbmøtet kjøpte eg en plate med røde mygglarver, og i dag prøvde eg og fore med det for første gang=) De likte det kjempegodt ser det ut som Alle sammen spiser, trilineatusene og ancistrusene og spiser av de=)
Kakadue ciklidene fikk også litt mygglarver, de likte det de og

Har forresten fått en ny ancistrus av Rose, den er fin=) Men eg skal gi min gamle til Tobias. Den er sikkert 15 cm lang.. Enorm iallfall.

Håper eg får noe lek nå da, de sier det skal klaffe med mygglarver=)
Det var godt å høre ,lykke til med de
Tusen takk=)

Har ikke skrevet her på en stund nå, det er så masse styr med skole, sommerjobb og sånne ting.

I går fikk Tobias (Discus 123) den store ancistrus hannen min. Han har den i et kar med en hunn så det kanskje kan bli noe egg. Kanskje eg skulle sett etter en hunn også?

Med Black'ene går det fortsatt fint, hunnen er tjukk ennå=) Har gitt de mygglarver og, så eg bare håper på det beste. Den lille ungfisken syns eg er kulest egentlig=) Den lilli går rundt og tasler med de store og hilser på fisk som er 10 ganger så stor sen han selv=)

Har faktisk fått til å få tak i klovnkilli til 64 literen nå=) Skal kjøpe de av en her inne på forumet=) Det blir gøy!!

Legger ved bilder:

1: Corydoras Black
2: Corydoras Black
3: Ancistrusen eg fikk av Rose=)


Skal legge ut bilde av kakadueciklide paret senere i dag
I dag var eg med Tobias innom rett etter skolen og fikk biltemasand til 64 literen, siden han hadde så mye til overs=) Så nå har eg tatt sand og vann i karet. Det er ingen planter, men det kommer etter hvert. Skal få javamose av Rose på Onsdag Tenkte eg kunne begynne litt tidlig og lage klart til klovnkilliene, eg gleder meg så kjempe masse!

På mandag skal eg faktisk til Oslo på AC/DC konsert=D Det blir gøy!

Legger ved bilde av kakadueparet og corydoras black ungfisken med snuten langt nedi sanden på leting etter mygglarver Fargen i vannet til kakaduene er pga. catappa blad, det er ikke skittent
Nydelig kakaduepar og herlig coryungdom
Enig med deg at ungfiskene er søtere enn de voksne og når de tøfler rundt med de store så er de bare til å spise opp.

Håper du koser deg på konserten ,artig med litt "live" innimellom.
Tusen takk for det gode snakket, Sølvi=)

Eg kom hjem fra Oslo på tirsdag, og det var en kjempe konsert!! Helt sinnsykt rått=D På tirsdag før vi begynte å kjøre hjem, var eg på en dyrebutikk. Der hadde de utrolig masse kult! Masse forskjellig corydoras, discus, til og med øksefisk! De hadde corydoras concolor som eg ville kjøpe, men det var så lang kjøretur.. Men eg kjøpte meg noen SVÆRE Lilaeopsis mauritiana. De er veldig fine syns eg. De er i 64 literen nå.

I dag fikk eg også litt javamose til 64 literen, det blir fint. Men eg må få meg en rot oppi der også.. Har forresten 2 blå tigerreker oppi der nå. Tobias hadde sånne, men så begynte de å dø, så nå skal vi prøve og redde stammen litt=) Håper det funker da.. De er veldig fine..

I morgen er det siste skoledag for oss, det blir gøy! Gleder meg så inmari!!!!=D=D
Rekene lever i beste velgående ennå=) Har fått mer javamose, og eg har tatt oppi rota som var der før. Det kommer til å bli fint. Skal også få en plante fra plantekaret til tobias som han ikke skulle ha lenger. Skal se om eg kan få tatt litt bilder fra karet
I dag har eg vert til Os til tannlegen, og der er det en dyrebutikk, så eg gikk innom der, og når eg kom ut igjen hadde eg med meg 2 øksefisk=) Har egentlig likt disse ganske lenge og gledde meg til å få de i karet hjemme. Etter tilvenning, slapp eg de ut i 70 literen og det så ut som de hadde det bra. Så gikk eg på santans feiring.. Men rett før eg gikk måtte eg bare se en siste gang, men da hadde den ene dødd...=( Det var ikke gøy.. Men det var 8 dagers garanti, så skal ringe de i morgen, og kanskje kjøpe en ekstra sånn at de blir 3

Håper alle har hatt en fin feiring med grilling og alt i dag!!=D
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap