Gard erik's fiske-eventyr (side 14)

Ja, det syns eg og!

I dag har pappa lagd stikk kontakter på akvarierommet, så i morgen skal eg og Tobias (Discus 123) jobbe med karene! Vi skal flytte ned 160 literen, flytte 60 literen til 130 literen ( bare kanskje ), fylle vann i 180 og 130 literen, litt innredning. Det kan ta lang tid!

På skolen i dag hadde eg skolestil.. Dønn seriøst, det er jo nesten tortur! Men det går jo litt bedre når du har noe gøy og skrive om Eg skrev om levendefødere i dag

Og forresten, eg har fått tak i Corydoras Adolfoi! Det var 5 eller 6 stk. Skal bytte 2 stk i corydoras black, for hun hadde en stim på 5 fra før, og kjøpe resten av hennes adolfoier. Det var gøy! Gleder meg til å se alle de andre fiskene hun har
Høres ut som du styrer masse med karene for tiden ,gøy det
Regner med du legger ut bilder etterhvert ?

Misunner deg litt Adofoiene ,men hva skjedde med resten av sp.blackene dine ?

Ja, det skjer en del her nå for tiden Skal legge ut bilder i morgen, for pappa har eksamen der nede nå..
Eg vat faktisk ikke helt hva som har slkjedd med sp. blackene.. De har blitt borte en etter en, og nå er de 2 stk igjen av 5! Det er veldig dumt..

I dag har eg og Tobias tappet 64 literen, og fylt opp 130 literen, og hatt fisk oppi (pumpa var innkjørt). Eg syns det ble veldig fint, men det var jo bare planter etter 60 literen, så eg får kjøpe planter på aulsjonen i Bergen
I morgen skal vi flytte ned 160 literen, det tok litt lenger tid med 130 literen enn forventet, for pumpa begynte og tulle seg.. Da ble eg litt irritert..:P

Kakadueparet som eg hadde for eg stund siden, viser seg og ikke ha vert et lekspar..! Kjøperen oppdaget at dette var 2 hanner, og har snakket med han som eg kjøpte de av. Han ville frivillig betale meg tilbake med +! Da var han snill Men det var jo litt dumt for hun som kjøpte de da..

Men som sagt, bilder kommer i morgen;D
Eg bestemte meg for at eg ikke trenger noe penger igjen for det paret.. Det ordner seg nok opp
Det kom vist ingen bilder i går.. Fikk rett og slett ikke tid..!

Men eg og Tobias (Discus 123) flyttet 160 literen ned i går Det gikk veldig fint, helt til bæringa:P Da måtte pappaen til Tobias komme ut og hjelpe oss Men det gikk bra, vi fikk det ned Alt har overlevd, untatt en micropoecilia parae hunn..

Skal i dåp i dag, så det er ikke sikkert det kommer bilde i dag heller.. Men skal prøve og få tid
Ja, da har eg endelig fått tatt noen bilder av det lille akvarie rommet mitt Det er bare 3 akvarium der, men kaller det akvarierom eg

Bilde 1: Slik ser det ut når du kommer inn til akvarierommet.
Bilde 2: Litt lenger inn i rommet
Bilde 3: De to akvariene som er vann i nå

Fikk ikke til hele rommet i et bilde.. Men det går kanskje hvis eg tar bilde inn vinduet Tror det skal gå.. Men det gjør eg en annen dag
Legger til 2 bilder av akvariene 160 literen ser jo stortsett ut som før, men 130 literen er ny Fikk det gratis av en dame i Bergen

Bilde 1: 160 liter
Bilde 2: 130 liter

I 130 literen er det ikke så mye planter nå.. Men det kommer etter hvert
Skal selvfølgelig legge ut bilder av 180 literen når eg får satt det opp

Nå gleder eg meg sinnsykt til å få corydoras Adolfoi i 130 literen!!
Kult med rom!

Jeg har mitt eget rom som også er akvarierom.. Har nå fem akvarier der. Jeg elsker å ligge i senga eller sitte i sofaen å se på karene i mens jeg er på AF, gjøre lekser eller annet

Du bør glede deg til du får Adolfoi - Det er en utrolig pen fisk. Har en gruppe selv. Kjempesøte, små uskyldige skapninger!

EDIT:
Åh dæven døtte for noen scalarer! De var store og fine, de! Gledder meg og til du får satt opp Juwel Rio'en Blir spennende å følge utviklingen.
Ja, det er gøy og bare se på fiskene Gleder meg veldig til Adolfoiene ja! Det blir gøy;D Scalarene er ganske svære ja, de er vel ca. 15 cm med halen Kanskje litt lenger også.. Hadde en større hun før, men hun døde.. Så da fikk eg en ny hun av en erfaren scalare dame

Er hos tante nå, siden mamma og pappa er i Afrika.. Håper de kjøper noe akvarieting der nede!! Eg spurte om de ikke kunne fange malawi, men det var for langt vekke.. Hehe, men det hadde jo vert kjempeartig!

Eg har forresten tenkt meg på klubbmøtet i Bergen den 28. Men eg finner ikke noen plass hvilke foredrag det skulle være.. Er det noen som vet det kanskje?
Nå er det ikke lenge til møtet i Bergen Men lurer veldig på kallar foredrag som skal være

I morgen kommer mamma og pappa hjem fra Afrika, håper de har kjøpt noe akvarie ting:P Det hadde vert gøy! Ha noe i karet som kommer fra Afrika!
Jippii!! I dag har eg vert hos tannlegen og fått av tannreguleringen Det er så deilig og kjenne på tenna!

Av mamma og de fikk eg en puff.. (krakk, stol) Det som var kult var at den var i kamelskinn..! Det luktet veldig rart.. Men ingen akvarieting.. Men heldigvis er det snart storauksjon! På Onsdag er det klubbmøte, det blir gøy
aahhh, det er så deilig og kjenne på tenna!!

I går var en venn av meg og hentet 64 literen. Solgte den til han, så nå har eg bare 3 kar.. Men pengene har eg bruk for

I dag skal eg og Tobias (discus 123) og Jone, malawi fyr, reise til Bergen på klubbmøtet Vi skal først inn på Midtun zoo en tur, så rett på møte. Det blir gøy!

Hvis eg finner noe tilbud på corydoras trilineatus eller adolfoi, skal eg slå til i dag Har lyst på en stor gruppe med trilineatus i 160 literen.. Har 6 stk fra før da.. Skal også kjøpe 5 eller 6 adolfoi fra en i Bergen som skal i 130 literen, hadde vert gøy med mange der også Har aldri hatt så mange corydoras at de stimer skikkelig i lag.. Men trilineatus vet eg at de har, så det blir mest sannsynlig noen av de i dag Det er jo klubbauksjon også, så alt er mulig!
I går var eg på akvariemøtet. Det var gøy Foredraget av malawi syns eg var bra, men det var mer enn bare fisk det handlet om. I tillegg meldte eg meg frivillig til å hjelpe på storauksjonen. Det blir spennende

Eg kjøpte meg 12 corydoras trilineatus, så nå har eg 18 Det er gøy, men de har ikke begynt og stime ennå.. Har ikke sett noen døde, så det gikk forhåpentligvis bra Kjøpte også en pose med Pistia. Syns de er fine, Furcidensene likte de iallfall veldig godt!
Fant en død Trilineatus i dag.. Det var dumt.. Men skal ikke sørge, har da 17 igjen Håper det ikke er flere døde da..

I morgen skal eg og Tobias sette opp 180 literen;D Det blir gøy!
Da var vi i november, snart jul og nyttår! Kan jo husker forrige jul og nyttår. Det har gått veldig fort!

I dag har eg skiftet vann på 160 literen, men vinduet på akvarierommet er høyere enn akvariene, så eg fikk ikke til heverten, så det ble bøttebæring...(sukk) Men eg får finne meg en lang slange, og gjøre sånn som før, da gikk det

Eg og Tobias fikk ikke fylt opp 180 literen i går, for pappa ville få inn vinduet først... Skal få nytt vindu. Men da bare venter vi til det er ferdig;D

Nå er det ikke så lenge til storauksjonen heller, har funnet litt eg skal selge Håper det kommer masse gøy der!
Nå når eg var nede og så på fiskene, var ancistrus hoa mi smellfeit!! Garantert masse egg inni der Har en VF Peru hann og skiferhule og bambusrør oppi med de, så eg får bare vente og se Det var artig!
I dag skjedde det noe veldig trist og merkelig.. Den gravide ancistrus hua døde...!! Har ikke anelse om hvorfor.. Det var skikkelig dumt.. Kanskje det ikke var egg?

I dag skal eg tilbringe dagen til å lese til prøve.. Hadde prøve i dag og, så leste i hele går også.. STRESS!!
I dag har eg vert nede hos Tobias og matet fiskene hans siden han er i syden Skal passe de i en uke. Men det skal gå bra

Nå er det bare 2 dager igjen til storauksjon!! Da får vi bare håpe at eg ikke blir syk i morgen.. Har en tendens til og bli syk rett før ting..
Vi skal få svinis sprøyta på skolen, så da er den i boks
I dag har eg vert på storauksjon, det var gøy! Det var litt anderledes da, siden eg har jobbet:O Gikk rundt der som en sløving og tok imot penger Eg er ikke den raskeste til og rekne heller, så folk syns sikkert at eg var helt dum noen ganger:P Men eg er jo en akvarist..

Eg kom hjem med dette:

5 stk. Corydoras Adolfoi (byttet med turnips her på forum)
7 stk. yngel av l144
6 stk. albino ancistrus halv-voksne
XL sverdplante
En type crypto
Bambuspinne med javamose på
Rekkehus til maller

Adolfoiene er helt utrolig bleke! Men fargene kommer sikkert i natt

Kjøpte også en XL rød turkis discus for Tobias I tillegg hentet eg 4 stk. l134 for han
Auksjon
Jeg synes du var veldig flink med å samle inn penger.. Applaus til deg.. Ingen hentydning til åndsvak tulling..
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap