Gard erik's fiske-eventyr (side 8)

Inaktiv bruker
der tar du feil du må bare la filtere lige nede isden for å la det stå oppreist i akvariumet det gjør jeg og jeg kar gjort det ganske lenge nå =
Er det en type luftfilter du mener eller bare en luftpumpe med brusestein? Den sistnevnte filtrerer jo ikke vannet. Regner med at enkelte filter kan fungere like bra liggende. Dette gjelder ihvertfall fluvals innvendige filter.

Edit: ... og der var David før meg ser jeg
ok, da får eg ha pumpa Men det var bare fordi at eg ble fortalt at det holdt med luftpumpe med brusestein.

det blir jo masse spørsmål her nå me, eg har tenkt og mate med røde mygglarver, oksehjerte, grøntfor, sirisser og om sommeren andre levende for.

Er den matingen grei?
Inaktiv bruker
siriser vil jeg ambefala for da for slamkryperen lit mosjon når den skal fange maten =
Når det gjelder mating har nok David mer kunnskap enn meg Glad du beholder filteret ihvertfall, hvis ikke hadde jeg blitt bekymret for fisken din.
Inaktiv bruker
erfaring har jeg ikke så serligt om dise fiskene men gk vet lit mere en meg da så spør han =
Tror det skal gå bra, jeg. Skal kjøpe salt, så brakkvann er greit, foring er greit, og da mangler bare innredning og innbyggere=) Tror eg skal ha 1 slamkryper, siden de er territoriums fisk. Kanskje det blir en knight goby eller noe sånt i tillegg. Men innredning er eg ikke sikker på ennå.

I dag fikk eg en overaskelse. Siden en venn av meg er vekke helt fram til Onsdag, passer eg fiskene hans. Han har masse kampfisk yngel og diskus 300 liter og masse akvarium. Han heter Discus 123 her på forumet=) Da eg var der i dag, skulle eg mate discusene, og da så eg noe på pumpa, egg! Eg satte på lampe, får se i morgen=D
Trist nyhet... Eg skal elge 70 literen.. Eg som hadde planer om corydoras black og alt Men eg måtte selge det pga. for liten plass. Vil jo ikke gjøre det, men eg må..
Den ligger her hvis noen er interresert da
ingen som har tatt kontakt ennå...

I morgen skal eg ta fergen over til Os. Der er det dyrebutikk, og de har masse slamkrypere. De har 2 slamkryper kar, og de har hatt slamkryper en god stund. Tenkte eg skulle få meg litt informasjon og kanskje kjøpe litt innredning til slamkryper karet, må jo begynne en plass.
Skriver i morgen hva eg har fått med meg hjem=)
Inaktiv bruker
her er noen planter jeg kan ambefale deg å ha i slamiskaret dit =



Ja, takk David. Eg hadde allerede bestemt meg for Dracaena sanderiana. Den vet eg at de har på Os, men de selger den som akvarieplante.. Den ligner iallfall veldig.
Slamkryper!=d
I dag har eg kjøpt slamkryper!=) Har lagd sandstrand igår, med skifer stein i tilleg som han kan gå opp på. Kjøpte og en ting som egentlig er til slanger, som ble dekorativt. Herma litt etter GK med det=P Slamkryperen har ikke gjort noe stort ut av seg ennå, prøvde å gi den en tablett som han var vant med fra dyrebutikken, men han ville ikke ha..

Har døpt han til Ingolf Halvorsen=) Grunnen var at eg ville at den skulle hete Ingolf, men mamma Halvorsen=P

Den våkner sikkert litt mer til liv i morgen.
Inaktiv bruker
grattis med slamkryper Nemo di er kjempeartige vesner å sdudere =;-D

ps:kan du legge ut bilder av din nye slamkryper ?
ja, kan jo sikkert få til litt bilder, det kommer i morgen=)
Glemte jo og skrive masse i går, var så glad på vegne av slamkryperen=D Han har ikke spist noe ennå, men han begynner sikkert snart.

Kjøpte et pa sirisser med bur i går. Men har en mistanke om at de kanskje er for store, men vi får se.

I neste uke skal eg få sump planter av Rose U. Veldig greit at hun jobber på skolen, så hvis det er noe vi trenger, så har hun det.

Skal prøve og få lagt inn bilder p åakvariet og her inne i løpet av dagen=)
Glemte rett og slett bildene i går, hadde litt dårlig tid..

Men nå kan eg legge ut bilder, men eg legger ikke ut bilde av hele akvariet siden innredninga er ikke ferdig ennå, plantene må komme og litt sånt først.

I morgen skal eg få planter av Rose U som eg skal ha i karet, for hun hadde sump planter som eg kunne få avleggere fra.

Bilde 1: Ingolf slapper av og soler seg på stranda=D

Bilde 2: Ingolf bader litt, blei varm på strande=P

Bilde 3: Allerede begynt og jobbe med og få den håndtam=)
Han har ikke spist noe ennå =S
Den var jo bare herlig
Håper den vil spise snart og at du lykkes med den.
Inaktiv bruker
nei så søt den var =
Tilfeldig bekjentskap
© Tone Andreassen
Reklame for plussmedlemskap